Geen idee waarom dat bij jou werkt, als ik 7 gram er in doe vind ik hem al iets te veel toeren draaien naar mijn zin.Ik rijd met de MHR Team 2008 vario op minarelli horizontaal en ook sito plus. Ik gebruik 4.7 gram rollen en een witte drukveer.
Met een Top performances vario is het t zelfde, heeft ook zware rollen nodig.Jij hebt notabene Top performance poelies. Dan zou die met deze vario goed moeten trekken. Staat die wel in de 40graden hoek?
Vermoed dat mijne tegen de 9.000 toeren draait.
Mina vertikaal heeft zwaardere rollen nodig dan horizontaal. Maar 7 gram is gewoon te gek. Vermoed dat deze vario niet helemaal geschikt is voor jouw opstelling. Probeer maar eens een andere vario.
Ik heb het zelfde probleeem met die vario heb er ook een mallossi sport 50cc onder zitten alleen dan Horizontaal.Geen idee waarom dat bij jou werkt, als ik 7 gram er in doe vind ik hem al iets te veel toeren draaien naar mijn zin.
Ik denk dat mina verticaal toch iets anders reageerd als een Mina horizontaal.
Heb je enig idee op welk toerental die van jou zit?
Ja idd is een mooie vario.Bijzonder. Ik heb een stage6 streetrace 50cc met deze vario en dat loopt als een tiet. Deze vario houdt van toeren en is lekker speels op het gas. Als ik mijn Jasil Sv1 erin doe dan is het motor karakter totaal anders.
Een MHR vario is in de basis bedoeld voor de snellere cilinders. Ik heb hem ook gebruikt op mijn Neos met standaard AC cilinder en Sito plus en 5 gram rollen. Liep heel mooi. Dus begrijp ff niet waar het bij jou mis gaat.
Heb je wel de startkoppeling van de E-start verwijderd?
Er is helemaal niks mis met zware rollen, gewoon wat zwaarder er in tot die het juiste toerental draait.Ja idd is een mooie vario.
Heb uiteraard de e-start mechanische verwijderd
.View attachment 77636
View attachment 77637
Duidelijk dan moet ik wat zwaarder rollen bestellen om te testenEr is helemaal niks mis met zware rollen, gewoon wat zwaarder er in tot die het juiste toerental draait.
Ik rijd nu met 8,5 gram waar die lekker rustig mee klinkt.
De ramplaat heeft een andere hoek als een standaard vario waardoor de rollen vaak wat zwaarder moeten.
Klopt idd ik rij nu met de mallossi ventilar maar en originele vario, maar vgm is de mallossi ventilar en de normale ventilar identiek aan elkaar.Blijf het ook vreemd vinden dat de meegeleverde ventilvar 97mm is en de vario is 99.5mm.
Ja vreemd.Op de ventilvar kom ik bovenin, maar op de vario niet dus.
Een standaard minarelli is 94.5 mm dacht ik.
Ja ik rijd voor nu ook gwn met de originele trekt net iets beter dan die mallossi.Btw, ik heb nu mn top performances tpr GP vario er terug in gezet. Vind ik hem toch een stukje beter mee rijden als met die mhr 2008. Trekt net wat lekkerder op
Heb nog een Jasil Sv1 nieuw in doos. Nou ja iets van 100km mee gereden.Ja vreemd.
Ja zou kunnen heb ze naast elkaar gehouden zat weinig verschil in.
Post automatically merged:
Ja ik rijd voor nu ook gwn met de originele trekt net iets beter dan die mallossi.
Hebben jullie nog een andere vario die ik zou kunnen proberen?
Optrek is niet fijn met standaard poelie.Een multivar sport misschien.
Die MHR 2008 is niet echt gemaakt voor standaard achter poulies.
Die top performances TPR GP vario rijd wel lekker icm Top performances achter poulies.
Klopt, dat is idd een goede combi voor niet te veel geld. Maar toch vind ik die Top TPR GP vario net iets beter. Voor mijn gevoel meer koppel.Heb nog een Jasil Sv1 nieuw in doos. Nou ja iets van 100km mee gereden.
Vergelijkbaar met Multivar.
Vario Top Racing SV1 Speed voor Minarelli
Vario Top Racing SV1 Speed voor Minarelli kopen? Allesvoorscooters.nl: Echt álle scooter onderdelen en accessoires. ⭐Snel geleverd » Achteraf betalenallesvoorscooters.nl Post automatically merged:
Optrek is niet fijn met standaard poelie.
Met de top performance poelies trok die bij mij echt geweldig weg.