Slider beuner
Well-Known Member
Ik heb begin deze week een nieuwe Malossi 50cc gietijzer op mijn Yamaha Slider gezet. Al hoewel ik zeer tevreden ben over de kwaliteit van deze cilinder en hoe zuiver het blokje klinkt en loopt, lijkt die toch ietsjes minder pit te hebben als de originele mina vert cilinder.
Volgens Malossi geeft die cilinder zijn hoogste vermogen op 9000 toeren (waarschijnlijk met een snelle uitlaat getest)
En een Sito plus zou dacht ik tussen 7000 en 8000 het meeste vermogen afgeven.
Zou het kunnen zijn dat die iets meer toeren nodig heeft? of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen dat die over het hele gebied trager aanvoelt?
Ik heb hem afgesteld op 7200 toeren bij vol gas gemeten met digitale toerenteller (Zelfde toerental als wat ik met de originele cilinder draaide)
Hij is nog niet ingereden dus de topsnelheid heb ik nog niet getest.
Mijn setup is:
Malossi sport 50cc gietijzer cilinder
Malossi inlaat spruitstuk.
Malossi carbon kleppen in origineel membraan
Malossi MHR 2008 vario (aangepast voor electrische start)
Malossi MHR Delta clutch
Malossi Safety bell koppelingshuis.
Malossi vertanding (RF vergelijkbaar met origineel Minarelli horizontaal LC vertanding)
Malossi X-belt special v snaar
Top performances TPR volle wangen race krukas.
Top performances TPR achterpoulie (rechte spiebanen)
Sito plus uitlaat ontgrensd.
Dellorto 12mm carburateur.
Malossi 8,5g rollen
Malossi witte drukveer
Malossi gele trekveren
Sproeier 90
Volgens Malossi geeft die cilinder zijn hoogste vermogen op 9000 toeren (waarschijnlijk met een snelle uitlaat getest)
En een Sito plus zou dacht ik tussen 7000 en 8000 het meeste vermogen afgeven.
Zou het kunnen zijn dat die iets meer toeren nodig heeft? of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen dat die over het hele gebied trager aanvoelt?
Ik heb hem afgesteld op 7200 toeren bij vol gas gemeten met digitale toerenteller (Zelfde toerental als wat ik met de originele cilinder draaide)
Hij is nog niet ingereden dus de topsnelheid heb ik nog niet getest.
Mijn setup is:
Malossi sport 50cc gietijzer cilinder
Malossi inlaat spruitstuk.
Malossi carbon kleppen in origineel membraan
Malossi MHR 2008 vario (aangepast voor electrische start)
Malossi MHR Delta clutch
Malossi Safety bell koppelingshuis.
Malossi vertanding (RF vergelijkbaar met origineel Minarelli horizontaal LC vertanding)
Malossi X-belt special v snaar
Top performances TPR volle wangen race krukas.
Top performances TPR achterpoulie (rechte spiebanen)
Sito plus uitlaat ontgrensd.
Dellorto 12mm carburateur.
Malossi 8,5g rollen
Malossi witte drukveer
Malossi gele trekveren
Sproeier 90
Last edited: