malossi 15/41 vraagje

Rinze #74

Well-Known Member
hooi

Ik heb vanmiddag m'n malossi 15/41(primair) vertanding binnegeregen,
Nu heb ik het "grote" tandwiel er afgehaalt met een poelietrekker, zodat die andere er op kon :D
Maar ik kon het malossi tandwiel er heel makkelijk opschuiven, terwijl die andere er echt heel strak zat opgeklemt, malossi ding draait nu ook op dat asje zelf rond. Ik meende dat dat het nieuwe tandwiel er op moest worden geperst, maar het ging wel heel erg makkelijk, is dit een probleem?..

Waar ik ze besteld heb was keuze uit 2 15/41 vertandingen,
1 daarvan was HTQ??, maakte naar mijn idee geen verschil. dus heb die zonder "HTQ" besteld, was paar euri goedkoper..
 
Advertisement - register to remove this

of je hebt de verkeerde vertanding of je weet niet helemaal hoe het in elkaar moet.

als ik me niet vergis zij er idd setjes te koop die niet passen , heb het eerder meegemaakt.

je zou dan even van beide tandwielen de binnendiameters moeten meten (oude en nieuwe) ,als deze niet gelijk zijn past het gewoon niet.
 
zal ze dan wel ff opmeten.
k ben er aardig zeker van dat ik ze goed gemonteerd heb.
K heb het "oude"tandwiel met een pullietrekker van dat middelste kleine asje getrokken, om vervolgens het nieuwe tandwiel er op te gaan persen. alleen kwam ik er toen al snel achter dat deze er zonder te veel moeite zo op gleed. er zit verders geen speling op, t is alleen dat als je iets kracht zet dat je m gewoon op dat middelste kleine asje kan ronddraaien.

Ik heb er gewoon 1 van de 2 besteld. ik nam aan dat die maten wel het zelfde zijn, bij de ene stond alleen "HTQ" vermeld.. :S
 
Als het tandwiel los kan ronddraaien is dat natuurlijk een probleem.
Je zou dus zobiezo je vertanding weer moeten aanpassen.
 
ik kom er zo indd neit verder mee.
Met aanpassen bedoel je? dat ik gewoon een andere nodig heb?

maar iemand die dan mss weet of de "HTQ" versie wel die goede is, zodat ik straks neit weer met het zelfde probleem zit.
 
Back
Top