malaguti yesterday start wel maar komt niet vooruit

jils&bram

New Member
ik heb een malaguti yesterday. hij start dus wel (alleen met kickstart, elektrische start werkt niet en hele dashboard ook niet) maar hij gaat niet naar voren.
ik heb allemaal verschillende dingen gehoord zoals de v-snaar kapot (deze is nog heel en draait mee), versnelling kapot (het is een automaat, weet niet hoe dat werkt met versnellingen, en nog een paar andere dingen. maar weet niks zeker want ben niet langs een monteur gegaan. ik heb een filmpje gemaakt van de binnenkant van de v-snaar kap misschien dat iemand hier iets mee kan. ik zal deze er ook wel even bij zetten
als iemand weet wat er aan de hand is zou een reactie top zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan een youtube filmpje hier gewoon linken. Maar aangezien je niet weet wat er aan de hand is, en je volgens mij niet heel veel kennis hebt qua scooters, waarom ga je niet langs een dealer/monteur?
 
ik vind het leuk om aan scooters te werken en ik heb al dingen als een tomos en een kymco opgevoerd en wil het graag zelf leren. verder heb ik 3 scooters gekocht voor 500 die ik wil verkopen nu heb ik de eerste gemaakt en verkocht voor 650 en als ik dus met deze langs een monteur ga kost dit weer geld en kan ik hem net zo goed gewoon kapot verkopen. ik zal wel even een youtube filmpje linken.
 
Ik zou me ook even afvragen waar de olie op je velg vandaan komt. Maar ik zou beginnen met gewoon even de boel loshalen en kijken of alles nog wel goed zit. Google even over hoe de overbrenging werkt van een scooter?


 
het lijkt er op alsof koppeling wel aangerijpt, omdat de ronde kap eromheen gewoon ronddraait.
Misschien zou je eens kunnen kijken of je aan je achterwiel kan draaien en of dan in de carterkap deze meedraait. als dit namelijk niet het geval is zit in het in het mechanisme van de koppeling naar het achterwiel iets niet helemaal goed.
Hierbij kan je denken aan een tandwiel waar helemaal geen tanden meer aan zitten, of een tandwiel welke compleet is afgebroken.
Ook kan de verbinding tussen de koppeling en de as niet goed meer zijn (of de spie is eruit/kapot of de tandjes die erop zitten zijn glad).
Of de aansluiting van de uitgaande as op het achterwiel is niet goed (tanden glad of spie los/kapot of helemaal het achterwiel niet vastgedraaid of het de tanden aan de binnenkant van het wiel zijn dolgedraaid.)

Hiermee kan je misschien iets verder zoeken

Mvg,

Rick
 
Back
Top