Malaguti firefox sprintscooter

Martini

Scootaholic
image.jpg image.jpg Na een tijd niets meer met scooters gedaan te hebben, begon het vorig jaar weer te kriebelen.
Momenteel 5 scooters in de loods staan.
Waarvan 2 firefoxen.
1 daarvan ga ik ombouwen voor de scootersprints van seizoen 2014.

Het wordt een budget projectje. Meer om de fun dan voor de winst. Ik rijd er niet zelf op, maar een maat van me.. Scheelt teveel in gewicht..


Setup

Mhr cross cilinder, incl bijbehorende krukas.
Yasuni c21/mhr team uitlaat
Ook 28mm d-slide
Mhr overrange
Malossi binnenrotor


Meer fotos en info volgen.
Tips en advies is van harte welkom, aangezien we voor de 1e keer mee gaan doen


Laatste update..

Setup lichtelijk gewijzigd.

Mhr cross cilinder, incl bijbehorende krukas.
Yasuni c21/mhr team uitlaat
Ook 28mm d-slide
Mhr overrange
Malossi binnenrotor

Ook ook onderdelen zoals killswitch, binnenrotor, vario, deltaclutch, ben ik nog naar op zoek.
Mocht je me hiermee kunnen helpen, hoor ik het graag
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dat gaan we eens volgen dan ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken .je nick naam is hetzelfde als een scooterzaak in groningen waar ik wel eens ben geweest om een zuiger te halen jaren geleden . is dat enige conectie of woon je daar ergens vooralsnog heb je het aardig gedaan als ik zie wat je hebt en wat dat je koste
 
dat gaan we eens volgen dan ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken .je nick naam is hetzelfde als een scooterzaak in groningen waar ik wel eens ben geweest om een zuiger te halen jaren geleden . is dat enige conectie of woon je daar ergens vooralsnog heb je het aardig gedaan als ik zie wat je hebt en wat dat je koste
Ik woon zelf in almelo (overijssel)
Wel toevallig dat er een scooterzaak is met dezelfde naam.
Ik weet wel dat er in enschede ern auto bedrijf is met mijn voor en achternaam

Ik probeer ook om zo goedkoop mogelijk een sprinter te bouwen.. Mijn vorige project was juist het tegenovergestelde... Toen heb ik alles nieuw gekocht... Dat was een beste investering, vandaar dit project.
Het hoeft niet allemaal veel geld te kosten.
 
Vroeger zat Martini ook in Emmen , heet nu Motorino Mario. Henk Martini was de eigenaar , en ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij was hij ook de eigenaar van die in Groningen.

In Groningen staat ook de Martinitoren haha!
 
leuk dat er weer een firefox voor de sprint gaat. staan er als het goed is dit jaar 3 aan de start. waaronder ik zelf, ik zal je een tip geven. probeer het zo licht mogelijk te maken, heb hier zelf ook al aardig wat problemen mee ondervonden. hopelijk dit jaar wel licht genoeg. Ben benieuwd naar het eind resultaat!
 
Dank je!
We hebben iig al 30kilo bespaard op de chauffeur.
In totaal moet de combinatie minimaal 140kg zijn
Wordt iid nog wel ff hobbyen om de rest van het gewicht omlaag te brengen.
Misschien dat ik zelf ook nog mee rijd op een sr.. Maar dat wordt nog ff spannend. Ik haal em zaterdag op.
 
Laatste update..

Setup lichtelijk gewijzigd.

Mhr cross cilinder, incl bijbehorende krukas.
Yasuni c21/mhr team uitlaat
Ook 28mm d-slide
Mhr overrange
Malossi binnenrotor
 
image.jpg image.jpg Vandaag de onderdelen opgehaald in heteren.. Leuk spul. Zat zelfs nog een scooter aan vast

Zooi is untuned, dus das mooi
 
Last edited:
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg Gisteravond voorkap maar eens wat gaatjes in geboord.. Schaal 1 op het oog.. Daarna kap geschuurd en in de primer gezet, met een knikkerbus
 
image.jpg image.jpg image.jpg Gister maar weer een beetje met de fox bezig geweest.. Voorkap was droog...
Aangezien ik natuurlijk de goedkoopsteoplossing probeer te nemen, ga ik voor de koeling de originele koeler uitbreiden met een aerox/sr koeler..
Aangezien dat niet helemaal gaat passen, maar een stuk uit de kap gezaagd..
Kappen kon ik gratis ophalen. Bevestigingspunten waren stuk.. Tja kom daar niet voor de schoonheidsprijs. Gassen met die zooi. Trekbandjes werkt prima.. Lichter dan schroefjes
Vond het zonde om de originele kappen te slopen.. Die waren nog heel netjes voor de leeftijd..
 
Last edited:
Na een beetje aanpassen pastte het subframe eronder.
Trekstangen ertussen, en lassen die handel.
Voorvork komt van de week binnen,
Kan het voorwiel er weer in.

Let niet op de t*r*ng zooi zit vol in de verbouwing van de hal... Chaos noemt men dat.image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg Remco is vandaag druk bezig geweest om de 2e radiator te bevestigen, en aan te sluiten.
Strax voorkap erop. Laatste beetje bedrading. Tank erop.. Ff kijken naar de remmen. En dan hebben we iig een rijden frame..
 
Last edited:
Cilinder afgelopen zaterdag naar karsemeijer gebracht.
Het Carter was te vernaaid om getuned te worden.
Van de week ff fris brok brengen om te tunen.
 
Vandaag de kappen maar eens gespoten... Was ff een opgave, aangezien ik nog steeds best last van mijn rug heb.
Schuren was een drama...
Maar na me weer uitgeleefd te hebben met de knikkerbus, mag het resultaat er wezen...
Eigenlijk wel jammer dat et nog mat wordt.. Ziet er zo ook wah vet uit.image.jpgimage.jpg
 
ik heb er helaas geen foto meer van maar heb weleens een malaguti gemaakt met ongeveer dezelfde kleur alleen niet mat maar leek wel structuurverf. zag er ook vet uit!
 
Back
Top