Malaguti Firefox slaat af tijdens rijden in de regen

Python774

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een malaguti firefox lc.
Met droog weer rijd hij prima, maar met regenachtig weer houd hij ontzettend in met gasgeven en slaat hij tijdens het rijden af en krijg ik hem niet meer aan de gang.
Ik heb al een nieuwe bobine en bougiekabel gemonteerd, maar da helpt niet.

Hebben jullie nog ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

bougiedop dicht maken met siliconepakking , en een silicone bougiedop monteren.

zonde om een nieuwe bobine zomaar te kopen btw , een bobine van een malaguti zal als ie kapot gaat gewoon niet meer lopen , of heel erg kort. en dan altijd , droog of nat.

bougiekabels hoef je vrijwel nooit te vervangen , ze gaan in principe nooit stuk.
 
Uit eigen ervaring heb ik bij firefox 2x (twee verschillende scooters) de bougie en -dop en -kabel alledrie moeten vervangen voor dit probleem opgelost was. Dus het kan zijn dat je die tóch moet vervangen als het met bougie/dop niet gelukt is
 
door die onderkap, word alles erg nat.... helemaal als je ook nog eens zonder spatbord rijd... rode bougiedop, helpt je al heel end op weg...
 
ik heb in al die jaren nog nooit een bougiekabel van een Malaguti hoeven vervangen , of het was al een kapotte kabel (echt kapot, dus open of doorgesleten oid) , en ik heb HEEL veel malaguti's langs zien komen , waar ik toendertijd werkte was het zwart van de malaguti's :p

de bougie zou zeker kunnen , als de bougiedop storing geeft kan de bougie ook kapot gaan uiteraard.
 
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik heb destijds ook een nieuwe bougiedop gemonteerd. Ik zal ook eens kijken of ik een kunstof spatplaat onder m'n scooter kan maken.
En ik zal ook alle storinhsgevoelige delen isoleren.
 
Nieuwe bougiekabelset gewoon... daarbij krijg je rubbertjes, 1 voor over de bobine en 1 voor over de bougiekap.
Sowieso idd een goede bougiekap nemen die goed water afsluit.

En probleem is ws weg.
 
dat is opzich niet nodig , wel beter , ook omdat bij Malaguti vaak het water vol tegen de cilinder komt , en warme cilinder versus koud water is natuurlijk nooit goed!

maar ook al zit de boel vol in het water dan nog zou het gewoon moeten blijven rijden , ik heb zelf ook nog een poos een malagtui f12 gehad , Champion Siliconedop erop , afgedicht met Loctite siliconepakking en ik kon normaal in de zwaarste regen , diepste plassen en pakken met sneeuw rijden , later zelfs ook met een Polini evo50 setup , welke nog veel gevoeliger is dan de meeste setups!

@ jaspah , de bougiedoppen met rubbertjes erbij zijn vaak de harde doppen die vaak stuk gaan , vooral op dit type scooter , en de rubberen hoesjes gaan vaak ook kapot.

meestal als ze kapot gaan haal ik gewoon het rubber eraf en smeer het dicht met siclionepakking maar liever een goeie siliconedop , het voordeel daarvan is ook dat dit flexibel is , en daardoor alsware om de bougiekabel sluit en afdicht , maar alsnog gebruik ik ook nog siliconepakking om het geheel 100% waterdicht te maken.

bougiekabels gaan eigenlijk nooit stuk!
 
Back
Top