malaguti firefox f15 start niet

toin8

Well-Known Member
hallo,

ik heb een malaguti firefox f15 die niet wil starten.
ik heb al verschillende delen na gekeken en sommige vervangen.
ik heb de carberateur en het gehele membraam stuk vervangen. ook de bougie is nieuw. ik heb gekeken of de ontsteking goed werkt door de bougie eruit te draaien en tegen het frame aan te houden. hij fonkt goed. ook heb ik geprobeert om via de ingang waar de bougie in gaat een klein beetje benzine te doen. toen ik dat deed kwam er een soort van knal en een flinke druk lucht uit mijn uitlaat. :? betekent dit dat mijn uitlaat kapot is? of moet ik hem uitbranden? waar zou het aan kunnen liggen?

bij voorbaad dank9||6
mvg teun
 
Advertisement - register to remove this

Beste Teun,

Mijn zoon heeft ook een F15 firefox.
Het probleem bij deze was, start wel maar sloeg direct weer af.
Heb alles uit elkaar gehad, pakkingen vervangen, alles schoongemaakt, krukaskeering vervangen maar probleem bleef.
Deze malaguti vonkte trouwens ook.
Nu blijken er in de ontsteking spoeletjes te zitten, en een van die spoeltejes zorgt ervoor dat je bougievonk sterk genoeg is.
Normaal moet deze spoel een weerstand van 700 Ohm hebben om een goede vonk te maken.
Deze was bij de F15 van mjn zoon maar 350 Ohm dus te laag.
Dus als je de bougie eruit draait en tegen het frame houdt vonkt hij wel maar niet sterk genoeg, hierdoor loopt hij niet en verzuipt hij in de benzine en slaat de bougie door en loopt je scooter geen enkele keer.
Wat je moet doen is het volgende, vervang je ontsteking en bougie, als je tenminste de rest, zoals je carburateur, je membraam, je cilinder en zuiger, je keeringen goed gecontroleerd hebt, en scooter zal waarschijnlijk weer starten.

Groeten "Dedoppe"
 
Back
Top