Malaguti firefox f15 start niet naar vervangen caburateur.

Beste mensen wie kan mij helpen?

Ik heb een malaguti f15 minarelli hori naar het vervangen van de standaard caburateur naar de 17.5 wil die niet meer starten. Benzine krijgt die volgens mij want vlotter zit iedere keer vol. alleen als ik benzine in de kop gooi springt die aan in hoge toeren maar valt uiteraard ook weer uit. Ik heb de caburateur meerdere keren schoon geblazen .leek me overigens niet echt nodig want hij was nieuw .lag alleen een tijdje in de garage.
In de 17.5mm zat een sproeier van 90 die ik vervangen heb naar 96. (Start met alle twee niet) wanneer ik de standaard caburateur vervangen springt die meteen weer aan. De malaguti loop overigens op mengsmering dus de caburateur wat erop zat heeft geen olie aansluiting de 17.5 heeft dat wel.

Wie weet wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt!!

Advertisement - register to remove this

Kurmit

Active Member
Is de olie aansluiting afgedopt ?
Welke maat sproeier zat er in de oude carb ?
Staat stationair of lucht schroef te ver ingedraaid ?

Ik heb het een keer met afdichting van olie toevoer geprobeerd maar ook toen starten hij niet. Wel niet echt vaak gekickt omdat hij normaal 1 a 2 kicken start bij de standaart.

In de oude zat de 96 die ik verwisseld heb met de 90 die op de 17.55 zat. Hij start met ze alle twee niet.. maar wel op de standaart de 90 en 96.

Lucht schroef heb ik eerst helemaal dicht gedraaid erna 360+180 grade open. Stationeer schroef heb ik ongeveer het zelfde gezet als de standaart en aantal x keer nog op andere standen.

Ik heb een vermoeden dat hij verzuipt ofzo maar ik zou echt niet weten waardoor dat zou kunnen komen. Bougie is ook nat en zwart trouwens.

Kurmit

Active Member
Maak je bougie even droog en schoon.
Sluit de olie aanvoer perfect af met slangetje wat je dubbel doet met tyrip of zo.

Probeer t eerst met 90 sproeier en draai lucht en stationair schroef flink eind naar buiten.
Dan tijdens kicken langzaam bij iedere kick je gas iets verder open draaien.
als ie dan nog niet start is er meer aan de hand.

Brute-Force

Well-Known Member
Wat voor Carburateur is die .. 17,5 mm.... een MERK Carburateur ? of een Immitatie rotzooi /rotzooi China Troep ? zo ja ? met aftermarket zooi zijn veel problemen , en beter weggooien.

Wat voor Carburateur is die .. 17,5 mm.... een MERK Carburateur ? of een Immitatie rotzooi /rotzooi China Troep ? zo ja ? met aftermarket zooi zijn veel problemen , en beter weggooien.

Eigenlijk geen idee. het is sowieso geen dellorto dat weet ik wel.. ik heb hem besteld op m2trading voor een kleine 40 euro.

Advertisement - register to remove this