Malaguti Firefox F15 lc (Ducati corce) doet raar

SennadG

New Member
Ik heb een malaguti Firefox gekocht. Deze heb ik motorisch hersteld waaronder de cilinder (carenzi 50cc), oliepomp , koppeling( hebo) en nog een aantal andere dingen. Frame en alles ook opnieuw ontroest en gespoten. Nu was hij echter klaar om te starten en ging hij maar 1 km/u. Ik heb alles nagekeken en anders geprobeerd waaronder andere koppeling (21km/ u gehaald) andere vario rollen andere sproeiers en nog meer echter blijft hij nu zo traag lopen en weet ik nog steeds niet wat het probleem is.
Ook heb ik hem opgehangen met het achterwiel van de grond en wanneer ik dat doe dan vliegt de scooter nog net niet weg.
ik heb dus de vraag of iemand anders toevallig kennis heeft met dit probleem.
Mvg. S.degroot
 
Advertisement - register to remove this

105mm koppeling in een 107mm huis?
Heb ik ook al naar gekeken heb 3 verschillende koppelingen waarvan 2 malossi en 1 hebo geprobeerd samen met 3 koppelingshuizen en met de kleinste rijd ie 21 km/u met de grotere pakt ie hem helemaal niet op en rijd ie rond de 1 km per uur. vind het ook raar omdat hij het voor de veranderingen wel goed deed en ik in principe niks met de koppeling heb gedaan hij reed namelijk rond de 75 in het begin
 
Van cpi zijn er zelfs 110mm koppelingshuizen.
Je moet echt de juiste hebben voor je koppeling.

Dan zijn er nog 2 mogelijkheden in ieder geval, miss nog meer.

1. Je rollen zijn te zwaar of je drukveer te licht, waardoor je snaar al verloopt voor dat de koppeling aangrijpt.
Als hij dan aangrijpt is je ratio dusdanig verkeerd dat je niet genoeg vermogen hebt.

2. Je powerband licht hoger en dus je trekveren te slap.
 
Van cpi zijn er zelfs 110mm koppelingshuizen.
Je moet echt de juiste hebben voor je koppeling.

Dan zijn er nog 2 mogelijkheden in ieder geval, miss nog meer.

1. Je rollen zijn te zwaar of je drukveer te licht, waardoor je snaar al verloopt voor dat de koppeling aangrijpt.
Als hij dan aangrijpt is je ratio dusdanig verkeerd dat je niet genoeg vermogen hebt.

2. Je powerband licht hoger en dus je trekveren te slap.
Hoe kun je dan nakijken of het aan de powerband licht want ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
 
Start je scooter

Haal je carterkap eraf.

Mooiste is een filmpje maken, 1 iemand erop zitten en heel rustig gas open maar dan zo dat hij heel langzaam in de toeren klimt.
En dan wil je weten wat de stand van je v snaar is op het moment van aangrijpen van de koppeling.

Als je snaar nog hoog op de achterpoelie zit dan wil je strakkere trekveren proberen.

Als hij al iets is ingetrokken moet je naar je rollen drukveer verhouding.

Er vanuit gaande dat de rest goed zit en goed is afgesteld.
 
Start je scooter

Haal je carterkap eraf.

Mooiste is een filmpje maken, 1 iemand erop zitten en heel rustig gas open maar dan zo dat hij heel langzaam in de toeren klimt.
En dan wil je weten wat de stand van je v snaar is op het moment van aangrijpen van de koppeling.

Als je snaar nog hoog op de achterpoelie zit dan wil je strakkere trekveren proberen.

Als hij al iets is ingetrokken moet je naar je rollen drukveer verhouding.

Er vanuit gaande dat de rest goed zit en goed is afgesteld.
Ik weet nu wat er aan de hand was wou hem namelijk starten en dat deed ie niet. Volgde de stapjes van het nachecken en kwam bij de cilinder uit. Ben dus ff gaan checken en zag in eerste instantie niks tot ik heel de cilinder eraf haalde en erachter kwam dat de uitlaat poort dan wrs slecht was gemaakt (laatste keer carenzi dus) heb nu een andere cilinder en hij rijd weer heerlijk
 
Back
Top