Malaguti f12r digitale teller geeft veel te veel aan.

Tedje

New Member
Mijn malaguti f12r phantom lc is begonnen met hele rare snelheden aan te geven.
Meestal klopt hij tot de 50kmh wel maar blijf je dat even rijden of ga je erboven dan schiet hij naar de 80 en 140, terwijl ik misschien maar 1 a 2 kmh harder rijd. Soms blijft de teller ook doorgaan met oplopen terwijl ik aan het afremmen ben.

Ik heb de sensor al schoongemaakt maar dat maakte geen verschil.

(Deze km teller wert met een sensor onder de remklauw die de remschijf afleest)
 
Advertisement - register to remove this

Volgensmij zit er origineel gewoon een kabel op?

Zo'n systeem wat jij hebt word ook op fietsen gebruikt en werkt absoluut niet nauwkeurig. Is een kwestie van toch even afstellen en de juiste plek op de schijf en vork berekenen. Verwacht er alleen niet te veel van.
 
Nee ik heb het over f12R die is door rieju gemaakt.
Die van mij komt uit 2012 dus is veel jonger dan de normale f12.

Je kunt de plaats van de senor niet veranderen.
Hij heeft altijd goed gewerkt tot eergisteren
 
Ook rieju werkt met een mechanische teller: https://www.amazon.nl/Snelheidsmeter-Derbi-Malaguti-Phantom-Rieju/dp/B01NBWG7OE
Ik heb het idee dat het systeem dat je hebt niet origineel is en iemand er zelf opgeknutseld heeft.
Ik vind in het werkplaats handboek ook niets over het systeem wat jij hier boven beschrijft vandaar dat ik denk dat het niet origneel is:

Als hij eerst wel werkte en nu niet meer dan is 1 van de 2 delen dus kapot.
 
Kijk op bladzijde 45 van dat handboek daar staat letterlijk de sensor op de schijf.
Post automatically merged:

En de teller kabel die je laat zien is voor de f12 en rieju rr
En niet voor de rieju rs sport ( rieju versie van de f12r) of de f12r
 
Goed dat je die pagina kon vinden, ik vond hem niet zo 123.
Er staat meteen op die pagina hoe je de werking kunt controleren dus dat even nalopen zou ik zeggen om eventueel e.e.a uit te sluiten.
 
Ik zou beginnen met het bekijken en eventueel schoonmaken van de sensorconnector (vocht/oxide/slecht contact en dergelijke)
 
Ik had ook een half uur gezocht gisteren inderdaad naar die pagina .maar ik heb helaas niet een multimeter die in de stekker past.
Dus ik zal iets moeten lenen
Post automatically merged:

Ik zou beginnen met het bekijken en eventueel schoonmaken van de sensorconnector (vocht/oxide/slecht contact en dergelijke)
Zal ik doen
 
Back
Top