Malaguti F12 slaat af na 5 sec

tweek

Well-Known Member
Hoi,

eerst kon ik nog plus minus 15km rijden voordat hij af sloeg....klacht lijkt erg alsof hij geen benzine krijgt.....echter nu is de klacht er continu

Scooter start altijd direct, maar loopt dan 5 tot 10 sec en slaat af...je kunt hem vrijwel direct weer starten en flink gas geven...

-Ik heb de cabarateur helemaal met perslucht doorgeblazen...is nu brand schoon.
-Boezie vervangen
-Boezie kabel+dop
-Complete Bobine+CDI
-Luhtfilter schoongemaakt
-Memraam geontroleerd en die sluit goed en ziet er goed uit
-Benzine komt er genoeg en Vacuum slang is in orde
-vlotterkamer zit vol
-Deze Cabarateur icm sproeier heeft altijd goed gedaan dus zal nog wel ok zijn
-Toch heb ik even een grotere sproeier erin gehad...geen resultaat
-Auto sjocke los getest met aansluiten op adaptor en werkt prima

-boezie wordt een beetje vet....maar de scooter slaat wel altijd goed aan met starten


Wat kan het nog zijn? zou het dan toch de onsteking in het blok zijn

Wie heeft er tips, sugesties en/of aanbevelingen

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ja...de dop is ook vervangen..

Stator is dat wat in het blok zit met die spoelen erop? die is niet varvangen...maar dat is volgens mijn het enige wat over is en waar ik nu dus zelf ook aan denk.....past de klacht die ik heb hierbij?

start namelijk altijd direct en loop enkele tellen prima...

bedankt
 
sesamo doet het wel of niet meestal.

als de stator kapot is geeft dit ook zo''n effect , dan start ie prima maar valt vrijwel direct uit.

dit is iets wat je nog zou kunnen proberen , het zou ook door te meten moeten zijn maar ik weet de waardes daarvan niet.

vacuum kun je makkelijk testen door bijv. een puch maxi olieflesje oid ingeknepen aan de vacuumslang te zetten , dan moet ie een paar seconden blijven lopen iig.

en dat is genoeg.
 
Bedankt voor jullie reacties...
Als hij stopt staat er nog benzine in de slang.....dus hij krijgt genoeg...los daarvan werkt het vauum prima....als ik de benzine slang los koppel van de benzine filter en hem start spuit er benzine uit de filter...dus het vacuum wert dan wel geloof ik..

Ik denk dan toch nog de stator.....
men praat ook nog over een spie die ergens in de buurt van de onsteking zou zitten...om iets op zijn plaats te houden...kan dat het ook zijn?

zal toch eens tijd moeten maken om de zijkant open te gooien en kijken.

Thanks
 
Kan, maar dan zou hij niet starten waarschijnlijk. Is een spie die je vliegwiel op zijn plaats houd. Als je toch je stator gaat vervangen moet deze er toch af en zie je vanzelf of deze stuk is.
 
toch kan het ook zijn dat het iets met je spie / vliegwiel te maken heeft. als er ook maar een klein beetje speling op je vliegwiel zit gaat hij ook slecht lopen / uitvallen.
en zorg voor een goede massaverbinding tussen je frame en je blok.
 
Back
Top