Makkelijke scooters 2T om aan te sleutelen.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik vraag mij af wat er allemaal voor 2t scooter zijn waar je zeer makkelijk en snel eraan kan sleutelen.

Weet dat je bij 4takt vaker wel wat werk hebt.

Heb momenteel nog me oude scooter hier staan: Een peugeot vivacity.. van 2006 waar opzicht prima en snel aan te sleutelen is.

Vaak als alleen de buddy bak eruit is kom je er al snel erbij bij de meeste dingen.

Meestal is achtwiel eraf en uitlaat + koelkappen genoeg om er snel erbij te komen. Alleen het probleem is dat ik wel ben uitgekeken op mijn peugeot vivacity.. Aangezien hij vaak veel stinkt naar benzine en olie en vanwege het oudere metalen spruitstuk / carburateur systeem.
Ben meer aan het zoeken naar een scooter met een rubber spruitstuk. (waar het liefst een dell orto op zit.

Weten mensen misschien welke scooters net als de viva-city makkelijk en snel aan te werken is.. (heb vaak maar weinig tijd i.v.m werk.)
Aangezien ik daarnaast nog 2 4takt scooters er naast hebt staan en deze best wel wat tijd vergen om aan te sleutelen (en ik dit niet kan doen binnen aangezien ik geen warme en dichte sleutel ruimte hebt. En dit vaak echter buiten moet doen . (en dan heb ik last van de tijd waarin dit zou kunnen, maar vooral de lage temperatuur en de regen / sneeuw ect..
 
Advertisement - register to remove this

Piaggio Typhoon vind ik een makkelijke scooter om aan te sleutelen. Rubber spruitstuk, kunststof benzinetank en een Dellorto carburateur.
Enige probleem zal zijn om er één te vinden die niet compleet afgeleefd is voor een normale prijs.

Ben nu bezig met een NRG Power die zitten qua kappen lastiger in elkaar. Veel kleinen kapdelen. De typhoon heeft veel grote kapdelen.

Zoek je een scooter om op te knappen?
 
Peugeot Fox, rijdt remt, stuurt heerlijk, sleutelen, 2 kappen eraf, top.
Fox is niet echt een scooter, meer een brommer.
Post automatically merged:

Piaggio Typhoon vind ik een makkelijke scooter om aan te sleutelen. Rubber spruitstuk, kunststof benzinetank en een Dellorto carburateur.
Enige probleem zal zijn om er één te vinden die niet compleet afgeleefd is voor een normale prijs.

Ben nu bezig met een NRG Power die zitten qua kappen lastiger in elkaar. Veel kleinen kapdelen. De typhoon heeft veel grote kapdelen.

Zoek je een scooter om op te knappen?

Het zal denk ik allemaal wel iets van op knappen worden denk ik.
Ben zelfs een speedfight 3 2takt aan het overwegen, aangezien het peugeot vertikaal blok verder wel mooi loopt.. En het peugeot horizotaal daarop een vernieuwd model blok is.

Ik heb ook spullen om een aprilia rally lc op te bouwen, alleen de voorvork word wel meer een probleem. (zijn bijna niet meer te verkrijgen, en dan heb ik liever een nieuwe of gereviseerde, dan eentje die al 100 jaar gebruikt is geweest..
Makkelijker is dan een aprilia sr met minarelli blok.. Alleen dat latere type uit 1998 zat best wel irritant in elkaar.


De peugeot vivacity 2006 ben ik eigenlijk verder wel zat. (onderdelen worden ook steeds lastiger)
 
Last edited:
Piaggio AC blok is gewoon erg eenvoudig, Typhoon sleuteld makkelijk en je komt IMHO zo overal bij.

Maar alles is relatief. Piaggio LC (Piaggio NRG) koste mij toendertijd een uurtje om een zuiger te vervangen bv. Meeste tijd scheelt gewoon een goede werkplek en de juiste spullen :)
 
Heb alleen geen goede werkplek, en dat gaat er verlopig ook niet komen..

Als het binnen gedaan kon worden kon ik de scooter gewoon zo laten staan en de volgende dag eraan verder gaan.
Helaas heb ik die ruimte hier niet. Alles moet buiten in de open lucht worden gedaan.
Kan moeilijk als er regenbuien zouden kunnen komen de scooter zonder kappen en alles gedemonteerd zo laten staan buiten.
 
Peugeot Elyseo is best een horror om aan te sleutelen. Dan heb ik het niet over het blok want die is juist fijn. Maar je moet wel creatief zijn af en toe om ergens bij te komen bij een elyseo.
 
Wat ben je nu eigenlijk van plan dan? Je wil gewoon zo kort mogelijk buiten in de vrieskou aan een scooter sleutelen? Dan moet je gewoon hopen dat het euvel zo simpel mogelijk op te lossen is. Zet hem anders in de keuken op een stapel kranten.
 
Piaggio Zip luchtgekoeld all the way.

Je kunt aan die blokken met ogen dicht sleutelen. Alles zit praktisch en logisch in elkaar. Eventueel ook erg goed op te voeren die blokken.
 
Ben niet zo kapot van een zip, vooral die 10inch wielen liggen mij niet.
Heb al eerder eens een zip gehad. Maar het was niet echt iets voor mij.
Zip is echt een dodemans scooter. Bij originele snelheden begint het ding te schuiven (als het bijvoorbeeld geregend heeft.)
 
Ik vraag mij af wat er allemaal voor 2t scooter zijn waar je zeer makkelijk en snel eraan kan sleutelen.

Weet dat je bij 4takt vaker wel wat werk hebt.

Heb momenteel nog me oude scooter hier staan: Een peugeot vivacity.. van 2006 waar opzicht prima en snel aan te sleutelen is.

Vaak als alleen de buddy bak eruit is kom je er al snel erbij bij de meeste dingen.

Meestal is achtwiel eraf en uitlaat + koelkappen genoeg om er snel erbij te komen. Alleen het probleem is dat ik wel ben uitgekeken op mijn peugeot vivacity.. Aangezien hij vaak veel stinkt naar benzine en olie en vanwege het oudere metalen spruitstuk / carburateur systeem.
Ben meer aan het zoeken naar een scooter met een rubber spruitstuk. (waar het liefst een dell orto op zit.

Weten mensen misschien welke scooters net als de viva-city makkelijk en snel aan te werken is.. (heb vaak maar weinig tijd i.v.m werk.)
Aangezien ik daarnaast nog 2 4takt scooters er naast hebt staan en deze best wel wat tijd vergen om aan te sleutelen (en ik dit niet kan doen binnen aangezien ik geen warme en dichte sleutel ruimte hebt. En dit vaak echter buiten moet doen . (en dan heb ik last van de tijd waarin dit zou kunnen, maar vooral de lage temperatuur en de regen / sneeuw ect..
Een gilera ice is heel makkelijk om aan te sleutelen, je kan overal bij en het is piaggio luchtgekoeld.
 
Gilera ice is lastig om aan te komen, (zijn bijna onvindbaar) daarnaast geen buddy bak wat ik liever wel heb.
Post automatically merged:

Ik heb een typhoon te koop mog je geintresseerd zijn piaggio lucht gekoeld
Ik zoek eigenlijk wel liefst zo dicht mogelijk bij mijn huis.. Of van plan iets op te bouwen (ondanks dat het veel geld kost)
Geen zin om van groningen helemaal naar z-limburg te moeten.

Zijn er trouwens veel scooters die minarelli verticaal zijn? Ik ken er wel een paar. Maar misschien niet allemaal.

Aprilia SR uit 1993 - 1994 (probleem is dat de onderdelen super schaars zijn, nog erger dan de aprilia rally.(lc)
Yamaha BWS
Yamaha BUMP
yamaha Spy
Yamaha slider
Aprilia amico (zit ik niet op te wachten)
 
Last edited:
Ik vind zelf piaggio ac het fijnste sleutelen, heb als laatste project 3 sloop gilera ice's ontleedt en weer in elkaar gezet om er zo 1 goeie van te maken, beetje krap bij cilinder maar voor de rest kom je overal goed en makkelijk bij.
Rijdt ook zeer leuk!

Meeste onderdelen zijn ook nog goed te verkijgen ondanks dat de scooters 20 jaar oud zijn.
 
Back
Top