Mag een belgische scooter in nederland op de roller?

G

Gearox_911

Guest
Hey,

Ik woon op de grens van belgie/nederland. En ik rijd dus vrijwel altijd in nederland omdat ik daar ook op school zit.

Nu hoorde ik van een klas genoot dat ze mij met een belgische scooter niet in nederland op een roller mochten zetten.

Nu lijkt mij dit een beetje raar, of is dat echt zo dat ze mij niet op de rollerbank mogen zetten?

Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Toen ik nog scooter reed, 1,5 jaar geleden :p toen was dat idd zo, iemand bij mij uit de klas kwam uit België en die hoefde er idd niet op. Maarja regels veranderen dus weet niet hoe het nu zit ivm het kenteken...
 
das zever, bekijk je verzekeringspapier maar eens of contacteer je verzekeraar. daar staat op in welke landen je kan en mag rijden. kwa regels moet je je wel houden, stel dat je naar duitsland wil en daar zou het verplicht zijn om (ik zeg maar wat) 2 spiegels te hebben, dan moet je deze bij de duitse grens ook monteren.

grtz
 
Je mag met je auto toch ook in belgie rijden, en krijgt toch ook een bekeuring als je daar te hard rijd.. en belgen die in Nederland te hard rijden krijgen toch ook gewoon een bekeuring..
 
het enigste is vaak alleen als je in het buitenland word gepakt dat je gelijk het geld moet neertellen!

iig met de auto is het wel zo!
 
Ok is dus veranderd :p

Maar in ieder geval.. als je in een ander land gaat rijden/laagvliegen :p hoor je gewoon de regels van dat land te hanteren!
 
Ik denk niet dat als je met een Belgische scoot in nederland rijdt, je opeen "onschendbaar" wordt. Je overtreedt nog steeds de wet en zal daarvoor ook beboet worden. Dit is mijn vizie erop...
 
met belgische scoot in nl rijden maakt NIKS uit tov met een nederlandse scoot in nl rijden.

je mag zowiezo maar max 45 kunnen halen en 30 binnen beb kom en 40 daarbuiten

je mag dus NOOIT de 40 over!!!

volgens mij is dit in belgie ongeveer hetzelfde.

enige is dat ik op je achterspatbord een B zou plakken, heel misschien word je dan iets minder staandegehouden ivm je kenteken.

mvg
franq
 
Ik woon ook aan de Nederlandse grens.
Ik woon in Belgie en werk in Nederland, dus ongeveer dezelfde situatie. Ik wordt ongeveer eens in de maand aangehouden in NL i.v.m. geen kenteken, op de weg rijden i.p.v. op het (brom)fietspad, snelheid, enz.
Als ik dan m'n papieren laat zien, dan mag ik weer verder scheuren. Ik hoef ook niet op de roller in NL. Ik vind het prima zo! Ik weet niet waarom het zo is. Meschien omdat het veel papier-rommel met zich mee brengt ofzo?
 
Wanneer iemand zich in Nederland bevindt moet diegene zich aan alle regels houden, er is niet voor niets een wet.

Wanneer je in Nl bent en de politie vraagt jou op de roller te komen dan moet je, Tenslotte ben je in NL en hebben de ambtenaren op dat moment het voor het zeggen=)
 
Ik ben tijd geleden verhuisd naar duitsland en heb hier me brommercertificaat al met mijn 15de gehaald. Ik reed toen dus al met 15 in Nederland en ben vaker aangehouden maar ik mocht altijd door rijden. Dus GEEN rollerbank.
Voor Belgie lijkt me dit dus ook te gelden.
Good Luck met tunen;)

(Wel rustig aan rijden bij flitspalen;))
 
Back
Top