Mag audio in een scooter?

MarkyB

Met een hamer past alles.
Ik ben van plan audio in mijn scooter te gooien, alleen ben ik benieuwd of het wel mag? tijdens het rijden ga ik het niet gebruiken maar stel dat het aan staat, ben ik 'strafbaar'?
 
Advertisement - register to remove this

Timmetje103 said:
Volgens mij mag het niet, omdat je verwarring in het verkeer brengt.

Hoezo?

Zou niet weten waarom het niet zou mogen, zolang je ermee geen overlast verzorgd dmv hard geluid kunnen ze je weinig maken.
 
Timmetje103 said:
tja da zegt die papa en die deelt de gele bonnetjes uit :X

Maar dan zou die dus ook bonnetjes moeten trekken voor die sjonnies in hun golf met wat pleures herrie aan... Die zou dan dus ook verwarring moeten zijn.
 
Tijdens rijden mag gewoon nietk an aflijding veroorzaken weet ik het wat allemaal, net als niet bellen en geen mp3 enzo. Stilstaan mag wel zolang je geen overlast veroorzaakt. Mja dat lijkt me eigenlijk wel logisch
 
waarom mag het dan wel in de auto, kan toch ook aanzien worden als afleiding ?

volgens mij mag het gewoon net zoals in een auto zolang je er geen overlast mee veroorzaakt en je idd niet afgeleidt bent door de muziek van het verkeer
 
Laten we het zo zeggen, in Nederland word er gewoon veel gedoogt. En ik maak de wetten ook niet en ze zitten gewoon hartstikke raar in elkaar.

Maar bij mijn weten mag het gewoon niet tijdens het rijden, je mag immers wel een mp3 speler op ofzo.

En trouwens die tjappy's met petjes in hun golfie's die worden ook bekeurd als ze geluids overlast geven. Of ze nou rijden of stilstaan ergens te hangen ofzo.
 
Zolang het niet onder de noemer geluidsoverlast valt, je geen hinder aan het overige verkeerd levert, en geen gevaarlijke situaties creeert, moet het gewoon mogen.

Hij mag dus niet zo hard staan dat je het overige verkeer, of een van achter aanstormende ambulance, niet meer hoort.
Je mag ook geen bron van ergenis worden voor mede-weggebruikers.

Gezien het geluidsniveau van een scooter, denk ik niet dat je het geluid zelf nog enigzins kunt horen zonder je schuldig te maken aan een van die dingen.

MP3-speler op mag in principe ook niet, dan hoor je het overige verkeer ook niet meer. Tenzij je, zoals ik doe, altijd maar 1 oortje in hebt en het volume redelijk zacht staat.
 
Back
Top