madass

Originally posted by De Baets
Ik denk dat het hetzelfde blok is dat op een singa zit met handkoppeling dus in principe past daar wel een full takagawa blok op of een honda nice 108 cc dus het brommertje zal wel wat 2taktjes voorbij gaan dan ;)

Totdat je een fatsoenlijk opgevoerde 2T scooter/brommer tegenkomt wel jah.

Ik vind 4T echt heel leuk, maar tegen een 2T met dezelfde cilinderinhoud maak je doorgaans verrekte weinig kans hoor, zeker in het geval van brommers/scooters...

Ik vin die Mad-ass daarintegen wel echt een cool ding om te zien! 2,2 KW zal ws aan krukas zijn.
 
volgens mij is zon ding echt wel te tunen hoor, als je een beetje handig bent kan je t gewoon zelf, beetje kopje (inlaat) flowen nokkenasje etc..
ik zou er zo 1 willen hebben...!!!
renthall erop enzo, grote sprocket vanachter en stunten met t ding!!!
 
Ik lees in een duitse test dat ze werkelijk niet vooruit te branden zijn, dus levensgevaarlijk traag als je er geen dikke cylinder onder gooit.
EN dat voor die prijs :)
 
Er zullen best wel wat spullen voor komen maar ik zal niet veel verwachten. Volgens mij zijn er niet zoveel die em zullen kopen.

En waarom er 2,2 Kw op de site staat? Dat is de standaard versie. Op de site van Yamaha.nl staat er bij de DT50 ook 1,6 Kw wat ie in Nederland dus niet heeft maar gewoon 0,5Kw.

Groeten,
Bart
 
Madass is zeker een mooi dingetje, hier heb ik er ook al 1 zien staan.
Standaard is hij al vrij rap, binnen niet al te lange tijd zou er een 125 cc versie komen.
 
ik heb erop gereden en het is gewoon BOUTZOOI
het ding heeft maar 4 versnellingen en geen rpm-teller
hij trilt als een gek onder je, de remmen zijn slecht te doseren.

het enigste dat ie als voordeel heeft is dat ie standaard al 60km/h loopt en dan nog vlot optrekt voor een origineel brommertje.
het geluid is wel vrij donker en klinkt wel aardig, maar een beetje opgevoerde 2takt schreeuwt er al over heen. En hij ziet er vrij apart uit.

Volgens mij wordt het de nieuwe MB van deze tijd, want volgens mij komt ie ook in 110 cc en 125 cc versie
 
hij komt ook in 110 en 125 cc versie idd.

ik heb er ook al op gereden en ik vond hem perfect rijden

alleen zadel zit wat klote

verder met een dikke pijp zal die veel beter rijden.

hij ziet er ook wel stoer uit

ik zou alleen dat zadel eraf halen en er een soort trial bike van maken
maar das weer niet praktisch op de weg
 
hmm hiernet zei iemand dat de top 60 km/h is.... op i-net las ik ergens dat de top 45 km/h standaard was ( 50cc ) wat is het dan nu ?? wie heeft er al op gereden die moet het dan dus weten...
 
Sorry hoor maar ik vind het echt een oerlelijk ding, net een fiets met een motor, zon ouwe-opa-geval. 4 takt niet makkelijk te tunen (kan wel) maar geeft misschien wel een leuk geluidje. Geef mij maar een mooie RS. Die stick ik liever under my mad (fat) ass. hahaha
 
hij rijdt 60 ja, natuurlijk zeggen ze op internet dat ie 45 rijdt want volgens de NL regeltjes mag een brommer niet harder kunnen als 45, maar mn ori rs liep af en toe zonder wind mee op et rechte stuk ook 60, moet wel zeggen dat die Madass sneller optrekt origineel als mn ori rs..
 
oke 60 dus... maar als jij zegt dat die al best snel optrekt kun je ook gewoon andere vertanding nemen .. trekt die wel ietsjes langzamer op maar trekt wel langer door..
 
Als bezitter van een 4takt bromsnor met hetzelfde blok als de MadAss kan ik je verzekeren dat een 4takt 50cc echt niet snel optrekt. Sterker nog, ze zijn werkelijk niet vooruit te branden!!
Hij is vast begrenst op het spruitstuk ergens, als je dat openmaakt trekt het wel een miniem beetje beter en kan je meer toeren maken, maar het blijft huilen.
Met een 70cc erop schiet het nog steeds niet op, en haal je hoogstens het vermogen van een STANDAARD 50cc scooter.

Een MadAss is een in china in elkaar gezet brommertje met een europees prijskaartje. De kwaliteit van het blok is dus niet denderend. Hyosung Rush-kwaliteit zeg maar.
Ik zou het ding dus niet kopen als ik jou was.

Overigens 'niet makkelijk te tunen' dat is echt onzin. Je kan er zo een 85cc opzetten, en als je een andere krukas neemt kan er ruim over de 100cc op. Tot ~155cc zelfs +ralf+
 
Back
Top