Mac adres filteren

Bert

Sr. lid
Heren,

In ons thuisnetwerk worden de computers toegelaten in het netwerk door middel van mac adress filtering. Omdat er nu nog 5 adressen ingevoerd kunnen worden (van de 30) vroeg ik me af of je deze lijst kan uitbreiden?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap je vraag niet.
Er kunnen er nog maar 5 worden ingevuld? van de 30?

Wat voor devices maken gebruik van deze "beveiliging"?
En op wat voor apparaat stel je dit in? (Merk / Type).

MAC adres filtering is overigens enorm simpel te omzeilen, en daarom geen vorm van security meer tegenwoordig....
 
Als de lijst uitbreidbaar is moet er een optie voor in je pagina zitten. Probeer anders eens een nieuwere firmware. Merk en type is wel handig.
 
Sorry dat ik niet al te duidelijk ben geweest, ben op dit moment niet thuis maar volgens mij gaat het om een thomson router.

De beveiliging is erop gezet omdat we op een bedrijventerrein wonen en er vaak (poolse) vrachtwagens in de straat parkeren en dan gebruik maken van ons internet, voor de rest woont er niemand in de buurt dus daarvoor maakt het niet uit.

De devices zijn ipod/iphone/laptops etcetera, maar omdat er al redelijk wat mensen op bezoek zijn geweest en al deze mensen hun mac adres ingevoerd hebben heb ik nu nog maar een paar plaatsen over om adressen in te vullen, ik vroeg me af ik de lijst kan uitbreiden want als er nog een paar devices bij komen zit ik met een probleem.
 
Oke, dat maakt een stuk meer duidelijk.

Mijn advies, kieper mac address filtering overboord, en stel, als je router dit ondersteund, WPA2 in.
WPA2 is (nog) niet te kraken, en het lost je probleem op van de max van 30 adressen in je router

Mac address filtering is erg simpel te omzeilen.
 
En is een 'gewoon' wachtwoord slim om in te stellen?

Het hoeft ook niet potdicht te zijn het is alleen om niet zomaar in de buurt te parkeren en gratis te kunnen internetten.
 
WPA2 wordt door diverse wifi enabled systemen (laptops uit 2004/05 bijv, ik meen nintendo wii, etc) niet ondersteund. MAC filtering met een WEP is voldoende. Wep alleen is erg zwak.

De OV-Chipkaart is ook gekraakt, maar ik kan nog steeds niet gratis reizen. En ik weet ook waarom. Er is meer voor nodig dan alleen door mac-filtering heen komen om ongeauthoriseerd gebruik te maken van gateways.
 
Als je devices hebt welke geen WPA2 ondersteunen kan ook WEP kiezen.
In principe veilig zat.

Voor zover ik weet kan je gewoon een mac adres spoofen om op het netwerk aan te melden nu.

Affijn, we kunnen van alles gaan bediscussiëren hier, maar zo verschrikkelijk veel weet ik er ook weer niet vanaf. Gewoon een andere beveiliging instellen en t probleem is opgelost :+
 
Back
Top