maat van vliegwieltrekker voor sr2000 morini

Advertisement - register to remove this

Heb zelf ook rond gezocht voor een trekken voor mijn Italjet F50, ook met Morini. Waren moeilijk te vinden, en mijns inziens te duur.
Daarbij zijn er nog een aantal verschillende. Het voorbeeld welke Melf geeft past bijvoorbeeld al niet op het vleigwiel van F50's en de Suzuki Streetmagic, die heeft maar 2 gaten.

Ikzelf demoneet mijn vliegwiel door de vliegwiel moer eerst te laten zitten. Hier leg ik een stalen strp overheen met een gleuf in het midden. Door deze gleuf steek ik 2 imbusjes welke ik in de gaten van het vliegwiel draai.
Door nu met een steeksleutel de vliegwielmoer los te draaien drukt deze tegen de stip, en de strip trekt aan het vliegwiel.
Het vliegwiel kan er zo ook niet afschieten zodra deze loskomt, omdat de moer er nog opzit.

De eerste keer moest ik met een hamer tikken om hem los te laten springen (en met een hamer op je vliegwiel tikken is nooit slim, vanwege de magneten) maar sinds die keer komt hij er een stuk makkelijker af.

Mocht je dus een goed sterke stalen strip hebben liggen zou ik het eerst daar eens meer proberen.
 
Back
Top