Maat originele sproeier Runner 50 SP

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik ben met een vriend zijn runner bezig. Ding loopt nauwelijks tot niet. Start wel goed. De eerste 100 meter loopt hij redelijk goed maar daarna stottert hij, valt hij terug in toeren, stijgt in toeren en op het een gegeven moment rijdt hij niet meer als je gas geeft. Rook ontwikkeling valt opzich mee.

De sproeier bleek veelste groot te zijn, namelijk 80. Ik denk dat dit ook het probleem is. De scooter doet namelijk ook maximaal 20 km met een bougie :p

Nu was ik op internet aan het kijken wat de originele maat sproeier is voor de scooter. Volgens easyparts is dit 54 maar dat klopt zeker niet.

Iemand een idee? Alleen de carburateur begrenzing is verwijderd. De prop, luchtfilter en katalysator begrenzingen zitten nog erin.

iig bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Dankje!

Zit momenteel 60 in. Scooter loopt voor geen meter. Hij start in een keer, dan loopt hij prima stationair (wel gas blijven geven, anders valt hij naar 10 seconde uit opeens).

Op het moment dat je wilt gaan rijden begint hij als een gek te onregelmatig te stotteren, valt terug in toeren en dan valt hij opeens uit. Dan moet je ongeveer 10 seconde wachten om hem weer te kunnen starten...

Bougie al vervangen, ook juiste hittegraad. Carburateur ook helemaal schoongemaakt. Zelfde geldt voor de uitlaat.

Iemand een idee? Nog nooit eerder meegemaakt
 
Lees even terug, ik heb de carburateur al schoongemaakt (1,5 slag luchtschroef open), bougie vervangen.

Ik heb aardig wat verstand van zaken maar hier heb ik geen ervaring mee. Membraan ga ik nog doen.

Cilinder naar de klote kan inderdaad maar dat controleer ik liever als laatst aangezien een Runner toch echt wel de meest klote scooter is om aan te sleutelen! (kapwerk..)
 
Hey,

We proberen nu het spruitstuk los te krijgen om het membraan te bekijken maar de 2 bouten op het spruitstuk zijn voor mij onbekend. Het ziet eruit als een torx maar dan met een soort puntje in het midden.

Inbus, torx en dop gaan dus niet...

Wat voor tang heb je hiervoor nodig?
 
Kan ook proberen het puntje eruit te tikken met een beiteltje/schroevendraaiertje, als je te goedkoop bent om gereedschap te kopen :p Of een griptang op de kop zetten en een slag draaien dat hij los is, en dan verder los draaien met je handen.
 
ja maar bij deze torx krijg je het puntje nauwelijks weggeslagen.. ik heb toen 1 torx helemaal kapot gemaakt, gereedschap geleend en toen met geluk kon ik het afgescheurde membraan toen rond draaien en de torx ging mee! Ik weet precies wat je bedoeld maar gewoon zijkappen eraf die kap in je buddy eruit en kijken!(naar de cillinder)
 
Back
Top