Maakt Carbarateur verschil voor wheelies?

Levi-!

New Member
hoi, ik wil graag wheelies doen op mijn typhoon 70cc, Setup:
12mm carb
Polini trekveren set (100%, 50%, 35%, 20%)
Malossi Witte Drukveer / Polini blauw / Gele drukveer (niet bekend van welk merk)
Rollenset van Stage 6 (2,5g , 3,0g , 3,5g , 4,0g)
Ik wil een 17,5mm carb bestellen, mijn vraag is: Gaat dit het verschil maken want tot nu toe heb ik alles geprobeerd en er verandert helemaal niks als ik ook maar iets aan me setup verander.....

Advertisement - register to remove this

Gaat dit het verschil maken want tot nu toe heb ik alles geprobeerd en er verandert helemaal niks als ik ook maar iets aan me setup verander.....
Als je met een 70cc geen vermogenwinst hebt gaat er iets goed fout.

Een carb die bijna anderhalf keer zo groot is geeft icm met een 70cc wel wat vermogenwinst ja

hoi, ik wil graag wheelies doen op mijn typhoon 70cc, Setup:
12mm carb
Polini trekveren set (100%, 50%, 35%, 20%)
Malossi Witte Drukveer / Polini blauw / Gele drukveer (niet bekend van welk merk)
Rollenset van Stage 6 (2,5g , 3,0g , 3,5g , 4,0g)
Ik wil een 17,5mm carb bestellen, mijn vraag is: Gaat dit het verschil maken want tot nu toe heb ik alles geprobeerd en er verandert helemaal niks als ik ook maar iets aan me setup verander.....
Lijkt me wel ja. Meer lucht en benzine betekent sneller de cilinder gevuld dus snellere reactie en meer kracht.

Meeste vermogenswinst haal je uit het type (50 en/of 70cc) uitlaat...
Met een degelijke terugloopuitlaat gaat het vermogen meestal flink vooruit.

Maar je moet er ook weer geen wonderen van verwachten...
Pas bij midden en hoogtoerige cilinders krijg je het pas echt op het achterwiel.
Dit ligt ook aan de verdere afstelling van de overbrenging inclu het reductietandwiel.

De carburateur iets groter dan standaard heeft wat dat betreft nauwelijks effect!

Het ligt er maar ook aan welke 70cc cilinder je hebt.. Voor een beetje meer power moet je denk ik toch wel denken aan een Polini corsa en hoger zoals due plus / stage 6 pro.. En daar boven is het auto wheelies.

Maar niet alleen de cilinder en de bijpassende carburateur is belangrijk.. Je hebt dan ook de juiste uitlaat nodig die in het toerengebied goed kan werken van de cilinder..

Voor de rest is afstelling van vario ect ook van zeer belang.

Back