Luidsprekers/speakers op scooter

Advertisement - register to remove this

Dat was heel erg in toen het trapper verbod opgeheven werd en er scooters op de Nederlandse markt kwamen. Autoradio in de buddybak met versterker en boxen in de voorste binnenkappen of handschoenen vak. En dan het liefst house muziek. Dat was begin jaren 90 band vorige eeuw.
 
Ik zie, of liever gezegd ik hoor, vaker dikke Honda Gold Wing's langs rijden met keiharde muziek op de speakers, ik vind dit belachelijk en op z'n minst gezegd zeer irritant.
Je maakt me niet wijs dat je met een helm op en de rijwind in je oren iets meekrijgt van deze muziek.
Ik betwijfel overigens of dit legaal is. (geluidshinder/milieu)
Als het echt om de muziek gaat zou ik eerder opteren voor een headsetje hiermee kun je muziek luisteren van je telefoon of in de meeste gevallen zit in deze headsetjes ook een radio ontvanger en bovendien kun je ermee handsfree bellen of eventueel de aanwijzingen van je GPS Navigatie App horen.
Verder kun je, als je met meerdere personen een toertje maakt met elkaar praten vooropgesteld de andere rijders hebben ook zo'n ding.

Zelf heb ik een M6 van Aliexpress en een immitatie X-grip gsm-houder om mijn gsm zichtbaar aan de spiegel van mijn scooter te bevestigen in geval ik de gsm voor navigatie wil gebruiken.
Werkt al jaren perfect.
Je bouwt het headsetje in je helm (speakertjes en microfooon) en deze connecteert via bluetooth met je gsm.
Het headsetje is op te laden via USB en gaat eenmaal geladen vele vele uren mee, in iedergeval langer dan je zitvlees aan kan als je op de scooter een langere reis/rit wilt maken.
 
Dat was heel erg in toen het trapper verbod opgeheven werd en er scooters op de Nederlandse markt kwamen. Autoradio in de buddybak met versterker en boxen in de voorste binnenkappen of handschoenen vak. En dan het liefst house muziek. Dat was begin jaren 90 band vorige eeuw.
Vooral de Kymco DJ leende zich er goed voor herriner ik me haha
 
Ik betwijfel overigens of dit legaal is. (geluidshinder/milieu)
Die soundbars, zoals beschreven in antwoord #4, zijn helaas wel toegestaan.
Immers zijn er ook auto's die complete geluidsinstallaties aan boord hebben waar menig poppodium jaloers op is.
Knallen ook de (on)nodige decibellen uit de speakers.
Zodanig dat de nummerplaten er van trillen.
Of dit de verkeersveiligheid ten goede komt, valt te betwijfelen...
Trouwens: er kan een boete uitgeschreven worden voor onnodig geluid/lawaai veroorzaken.
Kosten: € 170,-
Exclusief € 9,- administratiekosten...
 
Tja, het eerste waar ik aan denk is een goede bluetooth speaker in het opbergvak o.i.d.
Ook weer simpel te verwijderen mochten de flikken met een WOK dreigen.

Maar moet je dat willen.?
Zoals eerder beschreven hebben de luxere toermotoren wel speakers weggewerkt, maar eigenlijk is dat ook in de motorwereld meer een pronk item.
want het moet wel vrij hard staan wil je t geluid boven de wind, uitlaatgeluid en door de helm heen horen...

Persoonlijk heb ik niks met t idee.
Het geluid van de motor tijdens het rijden is al muziek voor mij, en bovendien kan het geluid van muziek in de oren ook het risico meebrengen dat je in bepaalde situaties gevaar over t hoofd ziet omdat je t nie hoort aankomen (dit zie ik o.a. wel es bij fietsers met dikke koptelefoon op hun kop)
 
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen doen behalve negatieve aandacht trekken onder het mom van "kijk eens wat ik voor stoertje ben?"
Waarom zouden anderen ook verplicht mee moeten genieten van jouw muziek? Wat als ik geen zin heb in Freek en Suzanne, of die eeuwig valszingende Martje met z'n Bacardi Lemon? Doe lekker een paar oortjes in, zet ze ook niet te hard want verkeersveiligheid en intelligent nadenken zijn toch nog altijd een dingetje....
 
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen doen behalve negatieve aandacht trekken onder het mom van "kijk eens wat ik voor stoertje ben?"
Waarom zouden anderen ook verplicht mee moeten genieten van jouw muziek? Wat als ik geen zin heb in Freek en Suzanne, of die eeuwig valszingende Martje met z'n Bacardi Lemon? Doe lekker een paar oortjes in, zet ze ook niet te hard want verkeersveiligheid en intelligent nadenken zijn toch nog altijd een dingetje....
ZOO..... het zuurste bericht van 2022
 
Vergeet de ouderwetse 500 watt auto versterkers ,
probeer een 2 x 50 watt TPA3116D2 versterkertje waar meer geluid uit komt.
Voor op een scooter is dat geluid perfect.
 
Back
Top