Ludix valt uit tijdens rijden

Scootdelft

New Member
Hallo allemaal,

Voorheen heb ik geen problemen gehad met mijn ludix
Setup : speedfight 3 std terugloop uitlaat
Rest alles origineel.

Sinds gisteren als ik aan het rijden ben rond de 2 km valt de motor uit gas geven heeft geen effect
Daarna probeer ik te kicken en elektrisch te starten lukt het niet pas als ik paar meter aan de hand loop en probeer te starten dan gaat die weer. Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand is /zou kunnen zijn?

Advertisement - register to remove this

Als ik het goed heb kan het zijn dat je zuigerveren,zuiger of cillinder kapot of versleten zijn. Of hij verzuipt gewoon als ie warm is, misschien krijgt ie zelfs te weinig benzine. Metaal delen zetten uit als ie warm word en dan stopt die er om een of andere reden mee.

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Ludix heeft een andere sproeiersetting i.c.m. de standaard uitlaat.
Alleen de Blaster komt overeen.... (met origineel motorblok)
SF3 std terugloop uitlaat gaat dus niet zomaar werken zonder (sproeier) aanpassingen.
AC en LC is sowieso al anders en om het nog ingewikkelder te maken is de SF3 verkrijgbaar met een origineel, maar ook immitatie motorblok met verschillende carburateurs. Origineel Gurtner PYA 12 en/of PYA 15 en de immitatie is van Teikei.

Teikei Identification PZ12 502 C
Main jet: 58
Idle jet: 46
Mixture screw: 1 rpm
Idle setting: 1600 rpm

Teikei Identification PZ12 502 D
Main jet: 54
Idle jet: 44
Mixture screw: 1 rpm 1/2

Zal de rest maar even achterwege laten want dit is al shocking zat toch?
M.a.w. probeer is een iets ruimere sproeier.

Last edited:

Scootdelft

New Member
Ludix heeft een andere sproeiersetting i.c.m. de standaard uitlaat.
Alleen de Blaster komt overeen.... (met origineel motorblok)
SF3 std terugloop uitlaat gaat dus niet zomaar werken zonder (sproeier) aanpassingen.
AC en LC is sowieso al anders en om het nog ingewikkelder te maken is de SF3 verkrijgbaar met een origineel, maar ook immitatie motorblok met verschillende carburateurs. Origineel Gurtner PYA 12 en/of PYA 15 en de immitatie is van Teikei.

Teikei Identification PZ12 502 C
Main jet: 58
Idle jet: 46
Mixture screw: 1 rpm

Teikei Identification PZ12 502 D
Main jet: 54
Idle jet: 44
Mixture screw: 1 rpm 1/2

Zal de rest maar even achterwege laten want dit is al shocking zat toch?
M.a.w. probeer is een iets ruimere sproeier.
Zal later op de dag paar maten omhoog gaan in de sproeier ik volg met een update

Advertisement - register to remove this