Ludix valt uit en start niet meer

struikrover

New Member
Ik heb kortgeleden een Ludix Elegance 25km bj2005 gekocht. De scooter loopt een beetje harder, voor m'n gevoel rond de 50. Hoe hij precies is opgevoerd durf ik niet te zeggen, zelf heb ik vrijwel geen verstand van scooters, en dit is de eerste scooter die ik heb.

De elektrische start deed het niet, en ook liep die niet zo mooi (viel uit bij stoplicht, kickstarten kostte ook veel moeite). Ik heb hem naar een scooterzaak gebracht, waar ze voor mij een nieuwe startmotor hebben gemonteerd, en tevens het een en ander nagekeken. Zo heeft de vorige eigenaar blijkbaar het een en ander verkeerd gemonteerd, waardoor die nogal schokkerig liep. Toen ik bij de scooterzaak wegreed, reed hij super: hij startte direct op de elektrische start, viel niet meer uit bij de stoplichten, dus ik helemaal tevreden. Totdat ik na 20 minuten rijden bij mij de straat in rijd.

Opeens voel ik dat het vermogen wegvalt. Ik geef volgas, en de scooter reageert alsof ik maar half gas geef. Langzamerhand reageert hij helemaal niet meer op gas geven. Tijdens het uitrollen, loopt de motor nog wel. Op het moment dat ik stil kom te staan, valt de motor helemaal uit. Hij wil dan niet meer starten, niet op de elektrische start en ook niet op de kickstart. Gelukkig was ik bijna thuis, dus heb ik hem in de schuur gezet. De volgende ochtend heb ik hem met veel moeite weer kunnen starten. Ik wilde er toen weer op rijden, tot na 2 minuten exact hetzelfde gebeurde. Scooter reageert niet meer op gas geven, motor blijft lopen tot hij stilstaat, valt dan uit en start niet meer.

Het is anderhalf uur lopen naar de dichtstbijzijnde scooterzaak, dus ik wil het het liefst zelf proberen op te lossen. Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn, en waar ik kan beginnen met zoeken? Alvast onwijs bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Zoals aangegeven is het zeker anderhalf uur lopen naar de betreffende zaak. Dus als ik zelf de diagnose kan stellen en het probleem oplossen, dan heel graag.

Heeft iemand suggesties waar te beginnen met zoeken?
 
Je noemt 50 kmpu een beetje sneller, dat is het dubbele dan hij mag.
Op dit forum bestaat de policy dat er niet geholpen mag worden met snortuning.

Helpen we jou weer de weg op, is dit mijn inziens hetzelfde als helpen met snortuning.
Maar uiteindelijk beslist hier de moderator over.

Ik zou toch even de zaak bellen en de situatie uitleggen.
In principe heb je garantie op de reparatie.

Elke scooterzaak heeft wel een manier om de scooter van jouw huis naar de scooterzaak te vervoeren, hetzij met een aanhanger hetzij met een busje.
 
Snap ik! Ik vind hem zelf ook veel te hard lopen, dus ik wil hem afvoeren door middel van het plaatsen van een varioring/plaat. Maar voordat ik daar mee bezig ga, wil ik hem eerst weer aan de praat hebben.
 
Back
Top