Ludix valse lucht?

Bitaktus

New Member
Hallo,

Ik heb een ludix en die probeer ik al een hele tijd van valse lucht af te helpen.

Ik heb gedaan:
-Cilinder+zuiger vervangen na warmloper.
-Nieuw membraan en pakking.
-Nieuw rubber spruitstuk.
-Keerringen aan beide kanten vervangen. (Goede viton keerringen).
-Carburateur ultrasoon laten reinigen.

De scooter start in 1 keer en blijft stationair lopen. Alleen na een paar minuten als je gas geeft wanneer je stil staat, blijft hij in hoge toeren hangen.
Verder heeft ie ook weinig trekkracht. Heuveltjes gaan lastig zeg maar.

Als ik nu remmenreiniger spuit thv de carb gaat ie rustiger lopen. Maar ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om dit te verhelpen.

Misschien nog iemand tips?

Alvast bedankt.

Mathijs.
 
Advertisement - register to remove this

1 van de pakkingen of O-ringetjes in de carburateur zelf.

Als je de carburateur dan toch open hebt, controleer of de gasnaald goed geborgd zit en niet omhoog gedrukt kan worden als deze terug moet zakken in de hoofdsproeier.

Verder ook even controleren of de gasnaald niet verbogen is en de gaskabel soepel terug veert.
 
Ik denk idd dat het de gasnaald is die niet lekker naar beneden zakt. Gasschuif en naald en kabel ga ik vervangen. Ik vind het alleen wel raar dat het toerental verandert wanneer ik remmenreiniger spuit bij de carb.

Maar iig bedankt voor je reactie.
 
Het probleem is opgelost. Het bleek dus te liggen aan de aansluiting van de carb bij het spruitstuk. Die heb ik harder erin gedrukt en goed vastgezet met de slangeklem.

Hoe simpel kan het soms zijn.
 
Back
Top