Ludix STD uitlaat

Kevin Webber

Well-Known Member
Hallo forum leden, ik heb een vraag over mijn ludix trend uitlaat. dit is een standaard uitlaat die er onderzit maar ik wil deze ontgrenzen wat moet ik doen? ik heb de uitlaat er nu onderweg waar moet ik beginnen met ontgrenzen?

Ik kon verder niks vinden over uitlaat ontgrenzen voor mijn ludix maar jullie weten vast wel hoe en waar. 9||6

oja nog een klein vraagje ik wou de spatbord er af halen maar daar zitten tork schroefjes in nu is 1 schroefje verdraaid die torks dus ik kan die er niet uit schroeven hoe krijg ik die nu los dan?

Groetjes en bedankt voor jullie hulp :D
 
Advertisement - register to remove this

De meeste uitlaten zijn begrenst door een ring die voorin gelast zit, dus in de opening waar de uitlaat op de cilinder aansluit. Is vaak een puntlas, dus twee of drie kleine puntjes houden de ring ("prop") op zijn plaats. Tik die even met een platte oude schroevendraaier kapot en de prop is los. Dan haal je hem eruit en leg je hem in de la (mocht je hem ooit nog willen begrenzen weer..)

Andere uitlaten zijn met een extra buisje begrensd, die zit dan aan de buitenkant aan de uitlaat gelast, ook aan het begin van de uitlaat ergens. Die moet je dan eraf slijpen en het gat wat je dan in je uitlaat hebt weer dichtlassen. Mijn persoonlijke voorkeur is dan gewoon een ontgrensd uitlaatje kopen, sneller en een begrensde uitlaat kan je nog wel weer verkopen.

Sommige uitlaten hebben ook nog een kleine prop in het eind van de uitlaat, is dan een klein busje vaak. Moet er IN zitten, dus niet zomaar het uiteinde van je uitlaat eraf zagen..

Als het een schroefje is (en geen imbus of bout) dan kan je hem gewoon uitboren of proberen er een grotere torx in te slaan. Dan heb je wel dat je die torxsleutel ook vernaggeld dus gebruik niet papies nieuwe gereedschap :p
 
bij de nieuwere ludix'jes zijn het 2 extra buisjes aan de uitlaat, 1 loopt naar achter en 1 loopt naar voor toe. Op de voorste zit een slang deze kan je er gewoon af halen.

Beide buisjes moet je gewoon aan de nek afslijpen. dan pak je de grotere buis die eraan zat (die dus naar achter liep) daar slijp je dan 2 rondjes van af met een breedte van ong 4-5cm en 2-3cm.
Die slijp je dan beide open en maak je plak. leg ze nu over je uitlaat en vorm ze mee met je uitlaat.

nu nog even goed vastlassen (kijk uit dat je er niet doorheengaat) en een nieuw laklaagje eroverheen.

VERGEET NIET DE CARB AF TE STELLEN!
 
ah ok :eek: moet ik die allebij er afslijpen want zat net te kijken ik denk wat een groot gat heeft die uitlaat nooit een prop te vinden. dus nou weg slijpen en dicht lassen. maar als ik nou een doppler s3r koop? geef dat het zelfde effect of loopt die dan sneller?


Gr
 
Back
Top