Ludix sport stuur

Kevin Webber

Well-Known Member
Ik wil een sport stuur voor mijn ludix kleur (blauw zwart zilver carbon)
Hoe zet ik hem er op? en wat ik heb allemaal nodig?

-Sportstuur
-Handvaten

Hoelang duurt het ongeveer aan tijd? ben wel handig opzich 2 uurtjes ofzo?
Hoop dat jullie mischien een website kunnen sturen met alle onderdelen die ik nodig heb +ralf+

Groet
Kevin
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt ook een clamp nodig.
Ja ik kan je wel links gaan geven, maar denk dat je zelf maar even moet gaan zoeken.

Misschien leer je er nog meer van ;)
 
ooh.. dus voor 60euro ben je klaar, hoe kun je beste nieuwe handvaten er op zetten? want ze gaan er moeilijk om welk spul kan ej beste in spuiten? dat ze makelijker er om heen gaan?
 
bij een ludix is het best simpel monteren:

voorkap eraf, voor het gemak beter de bovenste binnenkap ook.

eerst een imbussleutel nemen: je draait het imbusboutje aan je gashandvat los (je ziet hem duidelijk zitten linksonder op het plastiek gedeelte. daarna neem je een kleine kruis schroevendraaier en draai je het vijsje los van je verlichtingsschakelaar dekseltje (zou kunnen dat je het schakelaartje moet verschuiven. Dan trek je die er zo af en zie je de imbusbout zitten. Je draait de los en nu kan je normaal gewoon je gashandvat en je remhendel llinks eraf trekken (soms beetje stuur te draaien omdat je kabels soms te kort zijn (om de remhendel links los te krijgen, zet je het beste een steuksleutel erachter en sla je erop totdat die eraf is, dan is je handvat meteen ook los. Je wilt een andere handvat op je gashendel? gwn de oude kapotsnijden, of wat verschuiven en een steeksleutel achter zetten en eraf kloppen. Daarna neem je twee steeksleutels (of een dop en een steeksleutel) en je draait die lange moer die door je standaard stuur zit (met aan de andere kant een moer) los. ik weet effe niet meer vanbuiten of er nog meer bevestingen zitten maar is al een tijdje terug, maar denk et niet. dan moet je je stuur eraf TREKKEN, soms wel wat macht gebruiken en een beetje wringen. Dan de clamp erop plaatsen met het metalen omhulsels erond (word duidelijk als je de clamp van een ludix in je handen hebt. daarna duw je de bout door het stalen omhulsels en de clamp (wel zorgen natuurlijk dat de gaatjes overeenkomen. Je draait een moer op de achterkant en je zet hem vast. daarna moet je een nog een kleine (bijgeleverde dacht ik) bout in je clamp vastdraaien (denk dat het dient voor het stalen omhulsel vast te maken. daarna de imbusboutjes aan de bovenkant van je clamp losdraaien (als het dekseltje nog niet los is natuurlijk) en dan gewoon je stuur inleggen, de ribbeltjes moeten in de 'uitsparing". Dan moet je een beetje friemelen om het dekseltje erop te krijgen en de imbusbouten vast te draaien. Daarna zet je het gashandvat en de linkerremnhendel erop en draait ze vast met de imbus. Links zet je nog het dekseltje erop en draai je die vast met de kleine vijs (mag je NOOIT kwijtgeraken, is belachelijk klein. Daarna schuif je de nieuwe handvaten erop, eventueel met wat zeep als ze moeilijker gaan.

daarna je gas controleren (dat ie niet blijft hangen door eventueel geklemde kabel. kappen er weer op en je kan rijden!

hoop dat je genoeg hebt aan deze uitleg =p
 
Die lengte is universeel, en let in het vervolg even op de datum.

Aanvulling van mijzelf:

Vind het niet zo verstandig om handvatten te bevestigen met zeep. Dan zal altijd glad blijven.

Beter gebruik je haarlak. Die is eerst een beetje glad, zodat ze makkelijk over je stuur heen schuiven, en later droogt de haarlak op en werkt het als een soort lijm, en zitten je handvaten dus muurvast. Later wanneer je ze eraf wil halen is dat geen probleem, het is niet zo dat ze ontiegelijk vast gelijmd zitten, maar gewoon een beetje vastgeplakt. Soort plakband idee.
 
Back
Top