ludix rijd niet uitzichzelf

d.haas

New Member
Ik heb laatst een peugot ludix gekocht. Het probleem met de ludix is dat ik hem wel gestart krijg maar de scooter niet harder loopt dan 5 km/h. Als ik met mijn voeten afzet tot ongeveer 10/15 km/h gaat hij opeens vol in de touren en trekt hij hem door naar zijn max.

er zit een sproeier 50 in.
standaard cilinder en carb
en een gianelli uitlaat.

Ik heb de trekveren vervangen door minerali hard (gele) maar nu komt hij niet meer vooruit en blijft hij laag in zijn touren.

Heeft iemand een idee om dit te kunnen verhelpen?

Ik ben trouwens nieuw op dit forum dus weet niet zo goed hoe dit werk.
Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Is de carburateur schoon? En trekt hij geen valse lucht?

Als die 2 dingen in orde zijn ligt het misschien aan de sproeier. Dit kan je zien aan de kleur van de bougie, Beste kan je er dan eerst een nieuwe bougie in doen
 
Heb ik ook al gedaan. Was vergeten te melden had carb schoongemaakt naald gecheckt luchtfilter is een dichte doos zie geen punten waar is open kan.
 
Na het monteren van nieuwe trekveren gaat optrekken moeizaam. Hoe komen jullie in godsnaam bij de carburateur?

Je hebt of de verkeerde trekveren of de koppeling zelf is versleten/op

Waarom monteer je minaralli trekveren op een Peugeot blok?

Hoe strakker de trekveren, hoe harder de koppeling moet draaien (harder draaien is meer toeren) om te kunnen aangrijpen.
 
Omdat hij geen toeren maakte leek het mij dat een versleten koppeling en de veren er niks mee te maken hadden. Maar nu je het zegt, minarelli veren in een peugeot is best welr raar ja
 
Update: oude trekveren er weer in gezet. Hij doet precies hetzelfde. Hij blijft laag in zijn toeren maar komt niet vooruit. Koppeling segmenten zijn nog goed dik en opgeschuurd maar heeft niet gewerkt. Zojuist de cilinder na gecheckt en ziet er zo uit. Er zijn geen hapjes uit en zitten geen diepen groeven in dus compressie is het niet, anders zou hij niet rijden natuurlijk. Hij staat daarentegen wel droog zit vrijwel geen olie op. Hoort dat bij 2 takt?
 

Attachments

  • 8f2f6197-dfa7-4cc1-9455-374350d2d652.jpg
    8f2f6197-dfa7-4cc1-9455-374350d2d652.jpg
    223.9 KB · Views: 9
  • af811aac-44de-4b4e-90e1-62cb143cb724.jpg
    af811aac-44de-4b4e-90e1-62cb143cb724.jpg
    133.1 KB · Views: 9
Ik denk niet dat hij brandstof krijgt. De zuiger heeft nauwelijks zwarte aanslag en er zitten krassen op, waarschijnlijk omdat hij dus geen brandstof kreeg en dus ook geen olie
 
Als de scooter door jouw voeten geholpen wordt tot 10 a 15 kmph en dan wel gaat, lijkt het mij zaak om de vario, koppeling en achterpoulies eens te demonteren en schoon terug te plaatsen.
Groet,
 
Trekveren lijken mij ook niet helemaal juist.
Weet even niet 1 2 3 of de ludix ook een gurtnet 12mm carb heeft.
Maar als het een brom blok is met gia uitlaat. Zal sproeier 50 ook laag zijn.

58+ zal beter helpen, en als je dan nog steeds niks hebt even alles nakijken van je brandstof toevoer en olie.

Je zuiger is wel gebruikt maar nog niet helemaal op.
Je 20kmh probleem en dan door zullen toch wel grotendeels aan je trekveren liggen.

malossi wit/geel voor peug blokken moeten het wel doen. Of soortgelijke sterkte van een ander merk.
Ze kosten geen drol dus een nieuwe er in is nooit verkeerd met wat verse goede zuiger veren.
 
Back
Top