Ludix niet meer aan de praat te krijgen

eimpy

Well-Known Member
Ludix 25 ontgrenst heeft altijd normaal gelopen maar valt nu uit. Met een vinger op de opening van het luchtfilter kon ik em aan de praat houden. Ik heb alles wat inlaat betreft vervangen, luchtfilter, carburateur (gewoon 12mm) spruitstuk en 2 keer de mebraan. Ik ben nu zover dat ik em kan starten, hij stationair redelijk loopt maar zodra ik maar iets gas geef hij wegvalt, verzuipt. Met een beetje geluk kan ik en dat wel weer aantrappen en loopt hij weer gewoon stationair. Als ik em niet meer aankrijg lukt het volgende: Ik haal de carburateur eraf, zet hem op contact en kick 1 keer. Slaat meteen aan en blijft op volle toeren een seconde of 10 lopen. Ik heb dus het idee dat mijn carter vol komt te staan met benzine wat niet ontbrandt. Ik heb sproeiers geprobeert van 49 (standaard) en 60, het maakt niet uit wat erin zit, hij reageerd eigenlijk elke keer hetzelfde.
Wie heeft een tip om naar te kijken...
 
Advertisement - register to remove this

Heel simpel, valse lucht.

Of een stront afstelling met teveel lucht en/of te weinig benzine

Ik ga uit van het eerste, hij trekt ergens lucht wat ervoor zorgt dat je een overdosis aan lucht hebt. Een scheur in het luchtfilter/spruitstuk kan daar wel eens voor zorgen. Of een open slangetje vanuit je blok. Had dat ook bij mijn Ludix, oud blokje liep prima maar vastloper. Nieuw blokje gehaald en die kreeg ik maar niet afgesteld, bleek er een slangetje uit het blok te lopen wat extra lucht aanzoog. Gelijk dichtgemaakt en opnieuw proberen af te stellen en dat werkte prima.
 
Over het algemeen als je een scooter ontgrenst moet je een grotere sproeier monteren. Meer snelheid is namelijk meer mengsel verbranden.

Nadat je hebt gecontroleert op valse lucht ff kijken naar je luchtschroef. Helemaal dicht en 1.5 slag open is je beginpunt, dan zou die 9van de 10x in elk geval een teken van leven moeten geven. Vanaf daar telkens wat verder open draaien en kijken wat er gebeurt
 
Over het algemeen als je een scooter ontgrenst moet je een grotere sproeier monteren. Meer snelheid is namelijk meer mengsel verbranden.

Nadat je hebt gecontroleert op valse lucht ff kijken naar je luchtschroef. Helemaal dicht en 1.5 slag open is je beginpunt, dan zou die 9van de 10x in elk geval een teken van leven moeten geven. Vanaf daar telkens wat verder open draaien en kijken wat er gebeurt
Duidelijk, geen valse lucht gecontrolerd, ook grotere sproeier 60 geplaats, geen verandering. Stationair loop redelijk, gasgeven, ook heel klein beetje, is afslaan. Luchtschroef heeft denk ik alle standen al gehad die er te bedenken zijn, geen verbetering
 
Heb je toch ergens valse lucht te pakken als het niet boeit op welke stand je luchtschroef staat. Dat is het nare van valse lucht, soms kan je het bijna niet zien.

Waarom ben ik hier zeker van? Mijn scooter heeft dat ook gehad. Verder is sproeier 60 volgens mij al wel groot genoeg. Ik ken genoeg Ludix’en die 60+ gaan met sproeier 54/56.
 
Ik had ook da probleem. Rubber gescheurd van de luchtfilter. Telkens ik hem starte gebruikte ik deo. De gas die er in zit was goed om hem te starten. Eens hij draaide reed hij supper. Nu heb ik die scheur gemaakt. En sindsdien rijt hij nie meer zoals het hoort. Valt veel stil ga ver nie meer vooruit. Ik moet er nog naar kijken. Maar ik denk dat ik de sproeier ga moeten vergroten.. of weet er iemand wat het probleem is. En weet er iemand de oplossi hier voor. Is wel lastig. Want heb maar 1 scooter de vorige is gestolen. En heb deze nodig om naar mijn werk te rijden. Ik hoop dat er iemand is die het probleem erkent en mij hier kan bij helpen. Mijn carbu heeft geen luchtschroef. Mvg wesley
 
Back
Top