Ludix klinkt raar en trekt niet

AMGKarst

New Member
Nu een maandje een peugeot ludix 2t in mijn bezit maar krijg hem maar niet goed afgesteld. Hier wat videos:

Hij klinkt echt als een grasmaaier en trekt hem echt totaal niet en als ie uberhaupt rijd gaat ie echt maar 5/6km/u.

Bij koud starten rookt ie als een gek, terwijl ik olie in de tank heb gemengt i.p.v. de olietank te gebruiken. Verhoudingen kloppen ook.

Ik wil hem verkopen want ik heb al best veel geld in dit ragding zitten maar niemand wilt hem hebben als ie niet/nauwlijks rijdt.

Er zit nu sproeier 62 in met een sito plus zonder prop, 50cc en standaard luchtfilter.

Als iemand aan de hand van mijn videos me tips zou kunnen geven graag, zou het zelf echt niet weten.
 
Advertisement - register to remove this

Je kan iedere scooter tegenhouden met gas los toch? Of bedoel je vol gas?

Tis een 2takt en mijn luchtschroef staat gewoon op 1.5x.

Olieverhouding is 1:40, zou dat het kunnen zijn? Las dat 1:50 beter is en 1:40 bij hoog vermogen.

Heb recent een nieuwe zuiger en pakkingen erop gezet, compressie gaf netjes ~10bar aan.
 
1.5 is een richtlijn maar is naar mijn ervaring nooit de juiste afstelling.
Google eens op how-to luchtschroef afstellen.
Ik heb ooit een vivacity gerepareerd met een probleem dat lijkt op dit; de oplossing was meer lucht. Lucht schroef stond te ver dicht gedraaid. Na het op nieuw afstellen van de luchtschroef middels een how-to liep ie goed.
 
Dat je hem tegen kunt houden met gas los lijkt mij een compressie probleem.

Is het een 2 of 4 takt?

Hoeveel slagen heeft je lucht stel schroef?
Dat is een 2takt, vrij duidelijk te zien als je wat van scooter blokken af weet.

Ik denk zelf ook een vet compressie probleem.. Of de uitlaat is misschien dicht geslagen van de prut wat uit de cilinder is gekomen.
Weet niet of hij ergens een andere uitlaat heeft liggen waarmee kan testen.
Post automatically merged:

Ik had dit probleem ook en bij mij waren het te zwaren rollen ik raad aan 7.5gram
Voor peugeot is dit vrij normaal zware rollen. Zolang je er geen 13 of 14 grams erin zet.
 
Back
Top