ludix iets trager laten lopen

streetscraper

Well-Known Member
best ongewone vraag..nu rij ik al een tijdje met me ludix op deze manier:

* 50 cc std
* 12mm carb
* std luchtfilter
* leovinci tt ontgrenst
* std koppeling en vario
* varioplaat eruit

ga nu 65 a 70 op zo'n digitaal bord en ongeveer 80-85 op me teller *D dat is eigenlijk niet veel voor deze setup maar ja. Nu willen mijn ouders dat mijn varioplaat er weer ingaat maar dan haal ik maar 60 meer op me teller? :L en dat wil ik dus niet..ik wil ongeveer 70-75 gaan op me teller dan rij ik ongeveer net op de grens van het toelaatbare/niet toelaatbare :+

oplossingen die ik al aan dacht maar afvallen

* varioplaat er weer in --> valt eigenlijk al af omdat ik dan maar 60 op de teller meer ga en dat hou ik dus nog geen drie maanden uit :rolleyes:

* prop in de uitlaat --> valt eigenlijk ook af omdat die er bij mij altijd uitknallen (ben te geweldig met mijn gas zeker :~O-)) en ik dan trekkracht verlies..

dus de twee logischste oplossingen vallen eigenlijk al af..Ik wil geen trekkracht verlieze want ik vind het nu al niet bijster veel :mad: dus iemand tips om hem toch op 70-75 @ teller te krijgen? Zondr prop of varioplaat?
 
Advertisement - register to remove this

Dan kan degene die ze erin heeft gezet gewoon niet lassen. En ja pak dan een varioring die kan je zo dik of din maken als jij mooi vindt


ik heb een peugeot horizontaal blok dus werkt met een variplaat ;) dus denk niet dat je aan zoiets kan veranderen totdat hij mijn gewenste snelheid bereikt..En ja prop ben ik gwn niet voor..trekkracht neemt echt een stuk terug..Dan kan ik beter met orginele uitlaat rijden :rolleyes:
 
Ik zeg toch ook varioRING. Dat zij een plaat hebben gekozen als begrenzer bij Peugeot BV betekend niet dat jij niet iets anders kan kiezen ;)

Maar je hebt nu een terugloper dus? Pleur dan een originele of vergelijkbare uitlaat eronder, moet je dezelfde trekkracht mee kunnen halen maar vaak met lagere top, precies wat je wil toch
 
ja ik weet dat het veel uitmaakt maar het ziet er niet uit en maakt nog eens een schijtgeluid :+ ja weet ik best dat terugloper niet ideaal is als je wat trager wilt lopen maar heb hem nog niet lang en vind hem best goed staan (toch veel betr dan mijn orgi ding die heb ik er bijna meteen afgegooid. Dus varioring zou moete werken? Ik heb hier thuis niet het gereedschap voor, varioplaat is eruit gehaald door een kennis dus dat zou de dealer moeten doen..Effe informeren dus of ie dat kan :7 als iemand nog tips heeft ik hoor ze graag
 
Ik heb tot nu al twee ideeen gehoord:

* soort varioring maken zodat de v snaar mindr hoog komt en zodat de snelheid wat mindert
* std ontgrensd

het eerste lijkt me wel wat maar het tweede eigenlijk niet..Mijn ervaring is dat mijn tt even snel gaat als std ontgrensd hij trekt gewoon beter :?8P het is dus echt zo want met std ontgrensde uitlaat met buisje er nog aan ("piemel") en varioplaat eruit ging hij 80-85 teller. Ik ga nu met ontgrensde tt en varioplaat eruit OOK 80-85 teller :r snap wie het snappen kan maar het is dus wel zo. Zelf had ik dus nog een vraagje:

als de varioplaat er terug ingaat en alles perfect word afgesteld gaat hij dan harder gaan dan de 60 teller? (dat heb ik gehaald met die tt ontgrensd met varioplaat erin. Ik weet dat hij niet prof is afgesteld maar hij stottert niet en heeft geen dips (dus weet niet of je er nog veel winst uit kan halen :L
 
Back
Top