Ludix houdt in bergafwaarts

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Gaat om een Ludix 2-takt.

Zoals de titel al zegt, bergafwaarts houdt hij merkbaar in, of dit nou 35 of 30 is maakt geen verschil.

Ik merkte zelf dat ik een lichte olie lekkage(geen plasje, een hangend druppeltje wat nog moest vallen) had en deze verholpen en voor de zekerheid nog wat olie bij de tank gedaan.

Sindsdien rijdt hij een stuk beter en maakt mij ook minder herrie, maar toch houdt hij wel elke keer nog net een halve seconde/1 seconde in bergafwaarts.

Best wel storend, hoe verhelp ik dit?

Alle begrenzingen zitten er nog in, maar zoals ik al zei, als hij met 30km/u de helling afgaat ipv zijn top (35km/u) gebeurt het nogsteeds.
 
Advertisement - register to remove this

Zou het de begrenzing zijn ?
;)
Mwah, zoals ik al zei:

Ga ik met 35km/u een helling af trekt ie door naar 38/39km/u en houdt hij vervolgens in.

Ga ik met 30 een helling af trekt ie door naar 34/35 en houdt hij vervolgens in.

Aan de snelheid, en dus varioplaat, ligt het niet.
 
100+ op een ludix? Succes ermee

Maar om op je vraag terug te komen kan het ook je vertanding zijn die op zn eind zit
100+ is gewoon erg goed te doen mits je de vertanding aanpast en de cilinder/uitlaat/carb+luchtfilter vervangt. Mensen komen dan op 120 uit.

Bedankt voor de suggestie, zal ik Ff naar kijken.
 
120 op de teller, misschien als je hem met een stuk touw achter je auto knoopt. En dan is de topsnelheid van mensen hun scooter vaak ver overdreven, mijn speedfight vroeger liep ook 120 met m'n mond Maargoed dat is verder niet van toepassing....

En begrenzen vianje cdi kan, vroeger bij een Yamaha DT schakelbrommer moest je met een boortje van 3mm ofzo precies in een letter van je cdi boren om daar een draadje door te boren zodat je cdi was ontgrenst dus wellicht is er voor jou cdi ook wel zoiets.

Maar denk gewoon dat het de snorvertanding zal zijn
 
Zal eens gewoon een filmpje ervan maken, 120 op de teller. 120 op de teller is inderdaad anders dan op gps, in de praktijk een stukje zachter.

Nee maar Ludix weet ik gewoon dat de CDI niet begrensd is, maar ik snap wat je bedoelt. Het kan met de bekende ‘doorgezaagde’ gele ducati CDI’s voor de Vespa/Zip.

Maar ik denk dat het dan ook wel de vertanding zou moeten zijn.
 
Back
Top