Ludix elagence 50 cc snel

nrj

New Member
Ik heb nu een half jaar een ludix ik ben al van lichte rollen naar nu 12 g gegaan ik heb een 50 cc snel met een 60 sproeier in een 12'5 mm carb hij reed de afgelopen 3 weken goed maar sinds de afgelopen paar dagen heeft die een zware dip als ik bij 35/40 km mn gas los laat komen me toeren niet terug totdat ik hem laat zakken naar 20 km daarnaast trekt die nu bulten ook nouwelijks op op een rechte weg trekt die prima door naar 50/55 km bult af gaat die makkelijk 65/75km nu hoor ik van allerlei mensen dat ik een rode drukveer erin moet gooien maar ik vraag me af of dit het zal zijn en daarnaast welke trekveren zou ik dan erbij nodig hebben. Help! Ik moet dagelijks naar mn werkt e
 
Advertisement - register to remove this

12 grams rollen is wel erg zwaar.

Rollen liggen aan welke uitlaat je er onder hebt zitten.

Rode drukveer is veelste zwaar. (maar dat ligt er ook aan van welk merk je hem koop.. Elke merk heeft andere kleuren.

Ik moet ook dagelijks naar me werk.. Al heb ik hier wel meerdere scooters staan.
Heb het ook ooit geprobeerd met 1, maar vond het niet werken.. Heb je problemen en kost het repareren meer tijd, dan ben je gewoon het haasje en kan je niet rijden.

Als nou een scooter storing hebt, laat ik die thuis staan en pak ik een ander die wel aan gaat.

Heb ook ooit gedacht om de scooter te brengen bij de dealer en eventueel een leen scooter van hun.. Maar als je daar voor staat, hebben ze geen leen scooter voor je, of is het aan iemand anders uit geleend.
 
Als ik lichtere rollen erin gooi heeft die alleen maar super hoge touren en komt die niet vooruit het is al een hoogtourig cilinder dus moet hem compenseren alleen vraag ik me nou af of mn veer gewoon zn tijd heeft gehad of dat er een sterkere ondermoet wat denk jij?
 
omdat jij de afgelopen weken wel goed heeft gereden is er iets veranderd of iets kapot gegaan. zit volgens mij een gurtner carb onder? zou deze eerst eens even helemaal goed schoonmaken. en kijken of je benzine aanvoer goed werkt.
 
Misschien even aangeven welke uitlaat en welke setup er onder je scooter zit. Zonder dit te vermelden is over de afstelling weinig wat te zeggen.

Maar origineel zou er zeker 8,5 of 8,9 grams aan rolletjes erin moeten.. En dat is dan ook het zwaarste wat erin gaat.
Heb je een snelle uitlaat eronder zitten, dan ligt het eraan wat voor eentje het is.

Een sito plus stel je 1 of 0,5 gram lichter af.. Een terugloper soms nog iets lichter in rollen.

Betreft de drukveer, de standaard veer is altijd te licht als je een snellere uitlaat hebt.. Terwijl die voor de originele uitlaat voldoende is.

Meestal zit je rond een malossi wit als basis.. En licht daarnaast ook aan hoeveel toeren je uitlaat maakt.
 
Back
Top