Ludix begrensd door vertanding?

Het gaat om deze video met setup @Choempie @DaytonB.

@eurokit Ik twijfel zelf ook over DD, het ziet er denk ik minder mooi uit bij een Ludix, ik dien dan ook nog een gat te maken voor de remvloeistof in mijn stuurkap.

Ik kan niet geloven dat hij 110 gaat met een AC vertanding en helemaal met de weinig aanpassingen aan het Carter zoals eerder werd verteld.

Met mijn Peugeot Jetforce C-tech die hetzelfde blok heeft als de ludix blaster ga ik max 90 (hij is wel standaard), en als ik met een langere vertanding met ongeveer dezelfde rpm 20 kmpu zachter ga dan een AC die een kortere vertanding heeft lijkt het me sterk dat die van hem geen andere vertanding heeft.
 
Ik kan niet geloven dat hij 110 gaat met een AC vertanding en helemaal met de weinig aanpassingen aan het Carter zoals eerder werd verteld.

Met mijn Peugeot Jetforce C-tech die hetzelfde blok heeft als de ludix blaster ga ik max 90 (hij is wel standaard), en als ik met een langere vertanding met ongeveer dezelfde rpm 20 kmpu zachter ga dan een AC die een kortere vertanding heeft lijkt het me sterk dat die van hem geen andere vertanding heeft.
Een AC Ludix gaat zonder prop en vario-plaat 70-80 op de teller. Hij heeft er dan nog een terugloop, 70cc en grotere carburateur opgezet. (Ik laat krukas/membraan buiten beschouwing). Ik zie wel bij de video op 6:40 iets geks bij de achterveer. Het heeft misschien iets weg van een koelvloeistof-tank, maar voor zover ik kan zien gaat het nergens naartoe dus ik denk toch echt dat het AC is. Immers, met een Blaster blok eronder is het ook wel handig om een Blaster teller te monteren met koelvloeistofmeter.

Dan is het toch niet zo raar dat hij dan sneller gaat als jouw Jetforce? Immers, jij hebt een 50cc, een 12,5mm carb(als ik het goed heb) en een standaard uitlaat.

Ik betwijfel zelf ook of hij alles in de carter, vooral drukveer, standaard heeft gelaten, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.

Ik begin langzamerhand toch echt te denken dat het gewoon setup overnemen is en dat ik dan ongeveer dezelfde prestaties behaal. Als dat het niet is
 
Of die polini uitlaat maakt het gewoon een goede combi met cilinder en carb.

Cilinder doet denk ik wel 10500RPM.. En dat zit ongeveer in line met die polini uitlaat.

Top performance 70cc Trophy is een beetje opgekietelde Dr70 om zo maar te zeggen.
 
Een AC Ludix gaat zonder prop en vario-plaat 70-80 op de teller. Hij heeft er dan nog een terugloop, 70cc en grotere carburateur opgezet. (Ik laat krukas/membraan buiten beschouwing). Ik zie wel bij de video op 6:40 iets geks bij de achterveer. Het heeft misschien iets weg van een koelvloeistof-tank, maar voor zover ik kan zien gaat het nergens naartoe dus ik denk toch echt dat het AC is. Immers, met een Blaster blok eronder is het ook wel handig om een Blaster teller te monteren met koelvloeistofmeter.

Dan is het toch niet zo raar dat hij dan sneller gaat als jouw Jetforce? Immers, jij hebt een 50cc, een 12,5mm carb(als ik het goed heb) en een standaard uitlaat.

Ik betwijfel zelf ook of hij alles in de carter, vooral drukveer, standaard heeft gelaten, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.

Ik begin langzamerhand toch echt te denken dat het gewoon setup overnemen is en dat ik dan ongeveer dezelfde prestaties behaal. Als dat het niet is

Ja hij pompt zeker meer pk uit dat blok dan ik. Alleen is een AC vertanding korter dan een LC vertanding. Dus als 2 blokken ongeveer dezelfde toeren draaien zou het blok met de LC vertanding harder lopen doordat hij langer is.

Het zou ook mogelijk zijn dat hij een oversize overbrenging erin heeft, maar als hij zegt dat de overbrenging bijna standaard is weet ik het ook niet meer.
 
Is het dan gelijk noodzakelijk dat als ik bijvoorbeeld een Malossi secundaire vertanding aanschaf, ik een nieuwe originele primaire vertanding moet aanschaffen? Of maakt het niet uit dat de ene al lang erin zit en de andere helemaal nieuw is? Ik had gehoord dat dat problemen veroorzaakt.

Twee oude vertandingen werken prima samen.

Twee nieuwe vertandingen werken prima samen.

Maar een oude en een nieuwe vertanding werken niet goed samen.
 
Is het dan gelijk noodzakelijk dat als ik bijvoorbeeld een Malossi secundaire vertanding aanschaf, ik een nieuwe originele primaire vertanding moet aanschaffen? Of maakt het niet uit dat de ene al lang erin zit en de andere helemaal nieuw is? Ik had gehoord dat dat problemen veroorzaakt.

Twee oude vertandingen werken prima samen.

Twee nieuwe vertandingen werken prima samen.

Maar een oude en een nieuwe vertanding werken niet goed samen.
Hi Marwan, hoe is je project verlopen? Ik heb ook een peugeot ludix 2-taskt snor versie.
Met standaard cilinder behaalde ik op de teller 60km/h.
Ik besloot om hem wat harder te laten lopen en heb het volgende aangeschaft: Airsal T6 70cc, Malossi vario, Yasuni R uitlaat, onbegrensd spruitstuk, 17.5mm Dellorto carb met sproeiermaat 94 en een 21mm Polini carb met sproeiermaat 100. En ik heb een TNT airbox filter gekocht.Als de scooter koud is en ik geef wat gas dan schiet hij van 0 naar 30 in een no time. Daarna is het al vrij snel over en beland ie in een dip.
Ik heb het gevoel dat de scooter beter presteerde met de 17.5mm carb.
Ik heb die dip zowel met de 17.5 als met de 21mm carb. Ook als de scooter wat warmer is dan is dat van 0 naar 30 ook een stuk slechter qua prestaties. Qua begrenzers heb ik de volgende verwijderd: vario ring en de uitlaat prop. Heeft de Ludix nog meer begrenzers? Zou dit aan de vertanding liggen? De koppeling heb ik nog standaard, wel heb ik een witte malossi drukveer liggen.
Ben al dagen aan het zoeken naar het probleem of waar het aan kan liggen maar kom er niet meer wijs uit. Hoop dat iemand van hier mij wat meer erover kan sturen in de juiste richting.

Gr. Stefan
 
Hi Marwan, hoe is je project verlopen? Ik heb ook een peugeot ludix 2-taskt snor versie.
Met standaard cilinder behaalde ik op de teller 60km/h.
Ik besloot om hem wat harder te laten lopen en heb het volgende aangeschaft: Airsal T6 70cc, Malossi vario, Yasuni R uitlaat, onbegrensd spruitstuk, 17.5mm Dellorto carb met sproeiermaat 94 en een 21mm Polini carb met sproeiermaat 100. En ik heb een TNT airbox filter gekocht.Als de scooter koud is en ik geef wat gas dan schiet hij van 0 naar 30 in een no time. Daarna is het al vrij snel over en beland ie in een dip.
Ik heb het gevoel dat de scooter beter presteerde met de 17.5mm carb.
Ik heb die dip zowel met de 17.5 als met de 21mm carb. Ook als de scooter wat warmer is dan is dat van 0 naar 30 ook een stuk slechter qua prestaties. Qua begrenzers heb ik de volgende verwijderd: vario ring en de uitlaat prop. Heeft de Ludix nog meer begrenzers? Zou dit aan de vertanding liggen? De koppeling heb ik nog standaard, wel heb ik een witte malossi drukveer liggen.
Ben al dagen aan het zoeken naar het probleem of waar het aan kan liggen maar kom er niet meer wijs uit. Hoop dat iemand van hier mij wat meer erover kan sturen in de juiste richting.

Gr. Stefan
Correctie: 17.5mm carb heeft een 90 sproeier erin zitten.
 
Ik wil ook zijn setup overnemen mocht ik gegarandeerd ongeveer dezelfde snelheden kunnen krijgen.

Ik bezuinig gelukkig niet op 2t olie, altijd Kroon-Olie gebruikt.

Ik heb gekeken naar de vertandingen en de Polini vertanding heeft 11 tanden meer(16/44) dan de originele (13/33). Ik weet niet of dat groot verschil brengt? Een Malossi vertanding is (13/35).

Op scooter-system.fr zag ik reacties dat een CDI niet te ontgrenzen valt op een Ludix.

Dus dan kunnen we concluderen dat of de setup gewoon 110 zou moeten kunnen halen, of dat de vertanding een grote rol speelt?

De standaard cdi misschien niet. Maar er is ook wel een aftermarket te vinden die wel ontgrensd is.
Post automatically merged:

Ja een AC heeft bijna altijd een kortere vertanding dan een LC. Dus hij heeft bijna zeker een langere vertanding.

En ja het is een aanzienlijk verschil.

Of de AC vertanding omgewisseld voor de originele LC vertanding.. Maar niks extra bij dat YT filmpje geschreven.
 
Last edited:
Nu kwam ik deze ook tegen,

Op het einde staat zijn setup en volgens mij staat er bij dat hij achter een 12 inch band heeft, maar voor nog steeds 10 inch, Misschien dat je hierdoor ook een stukje harder gaat?
wat zijn die kapjes onder het buddyseat en waar kan ik die krijgen als iemand het toevallig weet? vind ze supervet
 

voorkant zou het zelfde moeten zijn.


Misschien wel van TNT


volgens mij deze:


of deze:

 
Hier een filmpje van mijn brom ludix AC op top - dit is een origineel blok ( 50cc ) met een malossi multivar, en tecno silent pro uitlaatje.
Een 'imitatie' origineel carburateur, met sproeier 68. gescheiden smeer systeem nog prima werkend.
op de GPS heb ik 89 aangetikt, dus lijkt me dat je met een 70 echt wel richting de 100 moet kunnen komen.

 
Back
Top