Ludix begrensd door vertanding?

DaytonB

Member
Het gaat om deze video met setup @Choempie @DaytonB.

@eurokit Ik twijfel zelf ook over DD, het ziet er denk ik minder mooi uit bij een Ludix, ik dien dan ook nog een gat te maken voor de remvloeistof in mijn stuurkap.

Ik kan niet geloven dat hij 110 gaat met een AC vertanding en helemaal met de weinig aanpassingen aan het Carter zoals eerder werd verteld.

Met mijn Peugeot Jetforce C-tech die hetzelfde blok heeft als de ludix blaster ga ik max 90 (hij is wel standaard), en als ik met een langere vertanding met ongeveer dezelfde rpm 20 kmpu zachter ga dan een AC die een kortere vertanding heeft lijkt het me sterk dat die van hem geen andere vertanding heeft.
 

Marwan

Member
Ik kan niet geloven dat hij 110 gaat met een AC vertanding en helemaal met de weinig aanpassingen aan het Carter zoals eerder werd verteld.

Met mijn Peugeot Jetforce C-tech die hetzelfde blok heeft als de ludix blaster ga ik max 90 (hij is wel standaard), en als ik met een langere vertanding met ongeveer dezelfde rpm 20 kmpu zachter ga dan een AC die een kortere vertanding heeft lijkt het me sterk dat die van hem geen andere vertanding heeft.
Een AC Ludix gaat zonder prop en vario-plaat 70-80 op de teller. Hij heeft er dan nog een terugloop, 70cc en grotere carburateur opgezet. (Ik laat krukas/membraan buiten beschouwing). Ik zie wel bij de video op 6:40 iets geks bij de achterveer. Het heeft misschien iets weg van een koelvloeistof-tank, maar voor zover ik kan zien gaat het nergens naartoe dus ik denk toch echt dat het AC is. Immers, met een Blaster blok eronder is het ook wel handig om een Blaster teller te monteren met koelvloeistofmeter.

Dan is het toch niet zo raar dat hij dan sneller gaat als jouw Jetforce? Immers, jij hebt een 50cc, een 12,5mm carb(als ik het goed heb) en een standaard uitlaat.

Ik betwijfel zelf ook of hij alles in de carter, vooral drukveer, standaard heeft gelaten, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.

Ik begin langzamerhand toch echt te denken dat het gewoon setup overnemen is en dat ik dan ongeveer dezelfde prestaties behaal. Als dat het niet is
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Of die polini uitlaat maakt het gewoon een goede combi met cilinder en carb.

Cilinder doet denk ik wel 10500RPM.. En dat zit ongeveer in line met die polini uitlaat.

Top performance 70cc Trophy is een beetje opgekietelde Dr70 om zo maar te zeggen.
 

DaytonB

Member
Een AC Ludix gaat zonder prop en vario-plaat 70-80 op de teller. Hij heeft er dan nog een terugloop, 70cc en grotere carburateur opgezet. (Ik laat krukas/membraan buiten beschouwing). Ik zie wel bij de video op 6:40 iets geks bij de achterveer. Het heeft misschien iets weg van een koelvloeistof-tank, maar voor zover ik kan zien gaat het nergens naartoe dus ik denk toch echt dat het AC is. Immers, met een Blaster blok eronder is het ook wel handig om een Blaster teller te monteren met koelvloeistofmeter.

Dan is het toch niet zo raar dat hij dan sneller gaat als jouw Jetforce? Immers, jij hebt een 50cc, een 12,5mm carb(als ik het goed heb) en een standaard uitlaat.

Ik betwijfel zelf ook of hij alles in de carter, vooral drukveer, standaard heeft gelaten, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.

Ik begin langzamerhand toch echt te denken dat het gewoon setup overnemen is en dat ik dan ongeveer dezelfde prestaties behaal. Als dat het niet is

Ja hij pompt zeker meer pk uit dat blok dan ik. Alleen is een AC vertanding korter dan een LC vertanding. Dus als 2 blokken ongeveer dezelfde toeren draaien zou het blok met de LC vertanding harder lopen doordat hij langer is.

Het zou ook mogelijk zijn dat hij een oversize overbrenging erin heeft, maar als hij zegt dat de overbrenging bijna standaard is weet ik het ook niet meer.
 

Marwan

Member
Is het dan gelijk noodzakelijk dat als ik bijvoorbeeld een Malossi secundaire vertanding aanschaf, ik een nieuwe originele primaire vertanding moet aanschaffen? Of maakt het niet uit dat de ene al lang erin zit en de andere helemaal nieuw is? Ik had gehoord dat dat problemen veroorzaakt.

Twee oude vertandingen werken prima samen.

Twee nieuwe vertandingen werken prima samen.

Maar een oude en een nieuwe vertanding werken niet goed samen.
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top