Ludix afvoeren

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Hoi, nu rijd ik met mijn daily Ludix blokje volledig begrensd, maar merk ik dat hij 35 en goed warm 36 op de teller gaat. Niet rollerbank-proof dus.

Wat zou ik kunnen doen om hem toch 34 aan te laten houden?

Met mijn mengselverhouding wil ik niet spelen. Dat moet netjes lopen want hij is al gevoelig voor warmlopers.
 
Advertisement - register to remove this

Dikkere Vario ring/plaat
Als hij snel een warmloper krijgt dan klopt er toch echt iets niet met het mengsel.
Hoe maak je een varioplaat dikker? Voor zover ik weet is die optie niet aanwezig.

Er gaat te weinig olie in de carb, olieslang lekt een beetje, ga ik ergens deze week oplossen. Ik gooi er nu in de tussen tijd een heel klein beetje extra olie in de brandstoftank. Mengverhouding lucht/brandstof is daarom prima en vandaar dat ik daar niet aan wil prutsen. Heb met een eerdere afstelling die veel beroerder liep 32 als maximale topsnelheid gehad. Maar ja, toen kreeg ik warmlopers om de oren, dus vandaar dat ik dat bij voorbaat uitsluit.

@Choempie Voor zover ik weet mag hij 34 op de teller aangeven, dan zit er nog GPS-correctie en rollerbank correctie bij en dan kom je vanzelf op de 25km/u.
 
Hoe maak je een varioplaat dikker? Voor zover ik weet is die optie niet aanwezig.

Er gaat te weinig olie in de carb, olieslang lekt een beetje, ga ik ergens deze week oplossen. Ik gooi er nu in de tussen tijd een heel klein beetje extra olie in de brandstoftank. Mengverhouding lucht/brandstof is daarom prima en vandaar dat ik daar niet aan wil prutsen. Heb met een eerdere afstelling die veel beroerder liep 32 als maximale topsnelheid gehad. Maar ja, toen kreeg ik warmlopers om de oren, dus vandaar dat ik dat bij voorbaat uitsluit.

@Choempie Voor zover ik weet mag hij 34 op de teller aangeven, dan zit er nog GPS-correctie en rollerbank correctie bij en dan kom je vanzelf op de 25km/u.
Volgens mij wijkt de teller van een ludix beste veel af, waarschiijnlijk door de kleine wielen. Is zou gewoon ff op gps testen kijken hoe hard je daarop gaat
 
Volgens mij wijkt de teller van een ludix beste veel af, waarschiijnlijk door de kleine wielen. Is zou gewoon ff op gps testen kijken hoe hard je daarop gaat
Haha ik heb 14 inch, groter dan de meeste scooters.

Ik zal eens met een GPS proberen, heb je een goede app ervoor?
 
Knap, het staat letterlijk overal vermeld op internet en ook honderden keren op dit forum. Er is zelfs een tool hier aanwezig in vorm van een link om te bereken of je wok krijgt of niet.

Op die google zoekterm staat zelfs in bijna ieder resultaat je antwoord...

Edit: sterker nog, je antwoord staat zelfs in je eigen eerste bericht.
 
Knap, het staat letterlijk overal vermeld op internet en ook honderden keren op dit forum. Er is zelfs een tool hier aanwezig in vorm van een link om te bereken of je wok krijgt of niet.

Op die google zoekterm staat zelfs in bijna ieder resultaat je antwoord...

Edit: sterker nog, je antwoord staat zelfs in je eigen eerste bericht.
Staat er niet, ik zal uitleggen waarom.

Elke teller heeft een eigen afwijking van de werkelijke snelheid.

Nu is het zo dat ik vaak te horen krijg dat 34 op de teller prima is om door een wok keuring te komen. Ik krijg van sommigen dan te horen dat de mijne dus te hard gaat, van anderen krijg ik te horen dat de Ludix teller een grotere afwijking heeft dan de meeste tellers.

Vandaar dat ik dus met een GPS-app meet, aangezien die de afwijking van de teller niet meerekent.

Nu weet ik dat er op de rollerbank ook bepaalde correcties zijn waar onder anderen rekening wordt gehouden met de afwijking van de teller.

Nu wil ik dus weten of met 31km/u GPS je door een roller heen komt, of dient dat 30 te zijn bij wijze van, of is het juist 34km/u op de GPS. Het laatste is volgens mij niet waar.
 
Back
Top