Ludix 70cc loopt minder na warm zijn

Lvdb70

New Member
Hallo, ik heb een peugot ludix uit 2010.
Er zit een 70cc Naraku onder
Een dellorto 17,5 carburateur
Een sproeier 82
Ik weet nog niet welke grap rolletjes, welke trekveertjes enz.

Als ik met mijn scooter aan het rijden ben loopt hij eigenlijk prima, trekt lekker hard op. Maar soms na een tijdje rijden loopt hij beroert, als ik stop met gas geven lijkt het alsof hij nog lichtelijk gas geeft en valt hij bij stilstaan uit. Ook als ik dan weer vol gas geef heeft hij bijna geen vermogen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor uitlaat zit er onder ??
Koelkappen in orde ? of is het een LC
Er zit een Leovince onder, ik kan niet achterhalen welk type (de demper is glimmend blauw). Hij is wel een beetje beun want is volgensmij wel aan gelast. De koel kap die is helemaal heel in ieder geval en je voelt ook alleen aan de onderkant van de scooter dat daar de lucht er uit komt dus ik denk dat die wel in orde is.
 
Ok , kijk eens naar de kleur van je Bougie , kan zijn dat de Hoofdsproeier te klein is .

Heb je die Snorkel verwijderd uit je Luchtfilterhuis ?
Met snorkel bedoel je die lelijke buis op de bovenkant waar die de lucht in zuigt? Want die heeft de vorige eigenaar er idd al afgahaald en er een handvat op gezet.
 
Mijn advies is met een Grote Hoofdsproeier beginnen , met de Luchtschroef 1, 1/2 slag open, Hoog beginnen , dan afbouwen ... JA... kost wat tijd , maar beter dat de Boel Vast Naait .
Ik rij met hetzelfde Blok , 19 MM Dellorto, Malossie Sport 70 CC, Yasuni R .
Verder alle begrenzers er uit gehaald , uit de uitlaat , en luchtfilter huis .
Mijn Hoofd Sproeier is 78 ... Ben met 100 begonnen , .let op ... Dat is per Scooter verschillend
Dan Fine Tunen met de Gasnaald , en luchtschroef.
 
Mijn advies is met een Grote Hoofdsproeier beginnen , met de Luchtschroef 1, 1/2 slag open, Hoog beginnen , dan afbouwen ... JA... kost wat tijd , maar beter dat de Boel Vast Naait .
Ik rij met hetzelfde Blok , 19 MM Dellorto, Malossie Sport 70 CC, Yasuni R .
Verder alle begrenzers er uit gehaald , uit de uitlaat , en luchtfilter huis .
Mijn Hoofd Sproeier is 78 ... Ben met 100 begonnen , .let op ... Dat is per Scooter verschillend
Dan Fine Tunen met de Gasnaald , en luchtschroef.
Na wat gekloot lijkt het er nu wel op dat het beter gaat.
Ik heb nu sproeiertje 80 eronder en ipv de luchtschroef strakker te draaien (wat een vriend van me zij) heb ik hem nu op 2 en een kwart slag.
Alleen is er 1 ding die ik nog wil weten, ik heb een 17,5 mm dellorto carburateur waar 2 vacuum aansluitingen op zitten en een aansluiting voor de olietoevoer. Alleen gebruik ik die allebei niet omdat ik zelf olie mix en heb een benzinekraantje en gebruik die vacuum dus niet. Moet ik nu die vacuum en die olie afsluiten of maakt dat geen drol uit?
 
Na wat gekloot lijkt het er nu wel op dat het beter gaat.
Ik heb nu sproeiertje 80 eronder en ipv de luchtschroef strakker te draaien (wat een vriend van me zij) heb ik hem nu op 2 en een kwart slag.
Alleen is er 1 ding die ik nog wil weten, ik heb een 17,5 mm dellorto carburateur waar 2 vacuum aansluitingen op zitten en een aansluiting voor de olietoevoer. Alleen gebruik ik die allebei niet omdat ik zelf olie mix en heb een benzinekraantje en gebruik die vacuum dus niet. Moet ik nu die vacuum en die olie afsluiten of maakt dat geen drol uit?
Wel even dicht maken, is anders valse lucht!
 
Back
Top