Ludix 70cc Airsall

Ludixscoot

Well-Known Member
hallo scooterforum

ik heb een vraag. ik heb een ludix trend 12 inch. helemaal opgeknapt nu maar wil een 70cc er onder hebben.

Wat ik nu heb:
50cc Standaard
Cabarateur standaard.
Leovince TT uitlaat
Geen Vario
Standaard luchtvilter
Dacht 3.7gr rolletjes
en gele trekveertjes
met rode drukveer.

Top snelheid 80km/h / 85km/h echte kilometers

wat zal hij gaan met een 70cc? en caberateur moet ook groter zeker naar 21mm?

hoor graag van jullie hoop dat jullie ongeveer een schatting kunnen geven en wat er nog meer moet vervangen worden voor een 70cc

en nee ik ga het niet zelf doen. ik bestel alleen alles :-:
 
Advertisement - register to remove this

jah dat klopt inderdaad, maar waarom de vario er weer in? als ik vragen mag want met dit standaard blokt loopt die dan harder of is dat met een 70cc niet zo? of zijn er andere redenen,

wat zal ongeveer de topspeed zijn denk je? van een 70cc, rij nu met 50cc: 80/85 echte km/h
 
Topsnelheid is moeilijk te zeggen, heb zelf namelijk geen ervaring met die cilinder.

Van mij zelf heb ik ook het verschil geprobeerd van 50cc en 70cc, bij 70cc is het koppel wel duidelijk hoger maar de snelheid verschilde 5km. Maar dit was op een geheel standaard scooter.
 
De Vlinderpoort of Ovale uitlaatpoort ?Persoonlijk zou ik bij ovaal versie 17,5 en een 19mm carburateur bij de vlinderpoort nemen, Yasuni R/ Doppler s3r/ technigas rs70 uitlaat oid aangezien de Leovince TT niet echt de uitlaat is voor zon cilinder.. Topsnelheid is moeilijk te zeggen verwacht geen wonderen 5/10km/h? Maar hoe snel je op die snelheid zit, zal wel aanzienlijk verbeteren ;)!
 
ah dus zo werkt het een beetje, maar mss gekke vraag waarom gaan die sprint scooters makelijk boven de 100? omdat ze licht zijn wat dat zijn toch ook gewoon 70cc? of moet je echt een heel kompleet iets anders er onder hebben zitten?

maar super bedankt meer koppel hoe eerder ik weg ben haha
 
Het blok van een sprinter en het blok van jouw scooter is weinig aan te vergelijken. Het zijn zeer strak getimede cilinders, met grote inhoud, grotere carburateur, zeer strak afgesteld (testbank), vele gewichtsbesparingen, race onderdelen. Het is ook vrij nauwkeurig allemaal.

Dat is heel wat anders dan een 70cctje met een leuke uitlaat. Check projecten gedeelte op dit forum voor de grap eens
 
Dit hangt af van heel veel factoren..
Zoals Lodewijk al zegt wordt er voor behoorlijk veel geld en tijd in de sprinters geïnvesteerd.
1 van de factoren is bijvoorbeeld dat in zeer veel scooters een behoorlijk korte vertandig fabrieks af is ingebouwd,wat je topsnelheid niet bepaald ten goede komt..
Maar eigenlijk is er een hele reeks van originele onderdelen die niet geschikt zijn, om veel vermogen te halen ,of om dit überhaupt aan te kunnen..
 
Back
Top