Luchtfilters Slang HULP!!!

Neromirai

New Member
Goedendag,

ik heb een vraagje, want zo net is m’n scooter uitgevallen na haperen en shocken. Een vriend van me heeft uiteindelijk gezien dat m’n luchtfilter slang los is. Zelf hebben we geen kennis hierover en alle scooterzaken zijn dicht (helaas)
Mijn vragen zijn:
1. Als je geen luchtfilter slang hebt, kun je daardoor niet meer rijden?
2. Ik heb een kymco agility 50 uit 2007 en als slang heb ik een “slang luchtfilter kymco agility 10 vp50” zit hier een tussenstuk over verlengstuk bij? Want ik krijg het zelf er niet op.. net of er iets ontbreekt
3. Kan ik het zelf aan de praat krijgen of is dit te ingewikkeld (ben een groentje met scooters)
 

Attachments

  • 39326313-0286-42FC-BA61-0B643DD98099.jpeg
    39326313-0286-42FC-BA61-0B643DD98099.jpeg
    144.9 KB · Views: 47
Advertisement - register to remove this

Naamloos1.jpg
Die met de pijl erbij?
Die moet op de carburateur.
Naamloos2.jpg
En hier moet er ook 1 op, ik zie op jou foto dat er daar geen opzit.
Naamloos3.jpg

Maar een andere slang van een andere scooter zal wel niet passen.
 
Last edited:
naamloos2-jpg.56185


Links zie je die metalen band om de carburateur zitten, daar hoort de slang denk ik te zitten.
Het is mogelijk dat hij net achter die band is afgescheurd, en dat er nog een beetje rubber onder die metalen spanband zit.

Dan kan je die luchtbuis niet meer gebruiken en heb je een andere nodig of een compleet nieuw luchtfilter als alleen daar die luchtbuis erbij zit.
Dan de oude eraf halen en de nieuwe erop monteren en probleem is opgelost.


Door rijden is geen goed idee, dan rijd je met een te arm mengsel rond.. Luchtfilter is een onderdeel dat hoort bij de benzine afstelling. Gaat die eraf, dan ga ie meer lucht pakken dan nodig.
 
View attachment 56184
Die met de pijl erbij?
Die moet op de carburateur.
View attachment 56185
En hier moet er ook 1 op, ik zie op jou foto dat er daar geen opzit.
View attachment 56186

Maar een andere slang van een andere scooter zal wel niet passen.

nou dat gedeelte met zo’n klikje zit links. Zo ver ik zag is alles aangesloten behalve m’n luchtfilter slang. Ik denk dat we een verlengstuk of iets dergelijks moeten hebben. Dit heb ik nog nooit gezien of meegemaakt
Post automatically merged:

nou dat gedeelte met zo’n klikje zit links. Zo ver ik zag is alles aangesloten behalve m’n luchtfilter slang. Ik denk dat we een verlengstuk of iets dergelijks moeten hebben. Dit heb ik nog nooit gezien of meegemaakt

ik bedoel rechts (ipv links) op de foto dat je niet ziet*
Post automatically merged:

naamloos2-jpg.56185


Links zie je die metalen band om de carburateur zitten, daar hoort de slang denk ik te zitten.
Het is mogelijk dat hij net achter die band is afgescheurd, en dat er nog een beetje rubber onder die metalen spanband zit.

Dan kan je die luchtbuis niet meer gebruiken en heb je een andere nodig of een compleet nieuw luchtfilter als alleen daar die luchtbuis erbij zit.
Dan de oude eraf halen en de nieuwe erop monteren en probleem is opgelost.


Door rijden is geen goed idee, dan rijd je met een te arm mengsel rond.. Luchtfilter is een onderdeel dat hoort bij de benzine afstelling. Gaat die eraf, dan ga ie meer lucht pakken dan nodig.

Ik heb even het plaatje bekeken en dat buisgedeelte zit vast. Dit is echt een slang waarbij het lijkt of er een verlengstuk bij zit. Helaas weet ik niks en ik ken niet 1,2,3 iemand die ook zo’n scooter heeft waarbij ik even kan kijken.
hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat er daar een verlengstuk heeft gezeten.
Maar als het valse lucht (zo noem je het toch) krijgt dan rijd het niet meer?
 
Last edited:
naamloos2-jpg.56185


Links zie je die metalen band om de carburateur zitten, daar hoort de slang denk ik te zitten.
Het is mogelijk dat hij net achter die band is afgescheurd, en dat er nog een beetje rubber onder die metalen spanband zit.

Dan kan je die luchtbuis niet meer gebruiken en heb je een andere nodig of een compleet nieuw luchtfilter als alleen daar die luchtbuis erbij zit.
Dan de oude eraf halen en de nieuwe erop monteren en probleem is opgelost.


Door rijden is geen goed idee, dan rijd je met een te arm mengsel rond.. Luchtfilter is een onderdeel dat hoort bij de benzine afstelling. Gaat die eraf, dan ga ie meer lucht pakken dan nodig.

Ik heb even het plaatje bekeken en dat buisgedeelte zit vast. Dit is echt een slang waarbij het lijkt of er een verlengstuk bij zit. Helaas weet ik niks en ik ken niet 1,2,3 iemand die ook zo’n scooter heeft waarbij ik even kan kijken.
hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat er daar een verlengstuk heeft gezeten.
Maar als het valse lucht (zo noem je het toch) krijgt dan rijd het niet meer?
Post automatically merged:

Haal de buddy er eens vanaf en maak een foto van het blok.
Maak er een paar van diverse kanten en vooral van de carburateur.
Ik ben dus niet thuis, dit is het enige wat ik heb.
Zoals u ziet past het niet, ik heb het ff aan de voorgrond gezet zodat jullie het kunnen zien. Ik wil gewoon weten of dit de reden is waarom m’n scooter niet rijd. Want knipperlicht Etc doet het. Maar als ik op elektrische start druk dan hoor je wel een geluid maar niet het geluid van dat de motor draait etc.BBD80672-6033-4CCE-B043-3674C7EE8CA0.jpeg
Post automatically merged:

Ik heb even het plaatje bekeken en dat buisgedeelte zit vast. Dit is echt een slang waarbij het lijkt of er een verlengstuk bij zit. Helaas weet ik niks en ik ken niet 1,2,3 iemand die ook zo’n scooter heeft waarbij ik even kan kijken.
hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat er daar een verlengstuk heeft gezeten.
Maar als het valse lucht (zo noem je het toch) krijgt dan rijd het niet meer?
Post automatically merged:


Ik ben dus niet thuis, dit is het enige wat ik heb.
Zoals u ziet past het niet, ik heb het ff aan de voorgrond gezet zodat jullie het kunnen zien. Ik wil gewoon weten of dit de reden is waarom m’n scooter niet rijd. Want knipperlicht Etc doet het. Maar als ik op elektrische start druk dan hoor je wel een geluid maar niet het geluid van dat de motor draait etc.BBD80672-6033-4CCE-B043-3674C7EE8CA0.jpeg
Je hoort een connectie geluid maar niet het laatste geluid dat tie dan ‘echt’ aanstaat als u begrijpt wat ik bedoel
 
Je hoort dan waarschijnlijk alleen het startrelais klikken.
dat kunnen verschillende oorzaken zijn.
Dan moet je toch dingen gaan meten met een multimeter.
Heeft jou scooter een schakelaar op het stuur zitten, een rode, noemen ze ook wel kill switch.
Of een schakelaar op de zijstandaard?
En deze handleiding kan je ook nog doorlezen.

Maar ik zou zeker dat met het luchtfilter goed oplossen voordat je gaat rijden met de scooter.
Als het goed is heb je hier de service manual:
 
Last edited:
Je hoort dan waarschijnlijk alleen het startrelais klikken.
dat kunnen verschillende oorzaken zijn.
Dan moet je toch dingen gaan meten met een multimeter.
Heeft jou scooter een schakelaar op het stuur zitten, een rode, noemen ze ook wel kill switch.
Of een schakelaar op de zijstandaard?
En deze handleiding kan je ook nog doorlezen.

Maar ik zou zeker dat met het luchtfilter goed oplossen voordat je gaat rijden met de scooter.
Als het goed is heb je hier de service manual:

Nou ik heb contact opgenomen met de maker en hij laat me weten wanneer ik het kan droppen!
Zo ver ik weet is er niks mis mee, want m’m scooter was een paar dagen geleden bij de maker. Ik moest het alleen over een maandje brengen voor een keuring en paar dingen zoals de springveer enzo moeten vervangen worden. Hierbij stuur ik een paar foto’s die ik net doorgestuurd heb gekregen van m’n broertje.

236A0B77-CE40-40A9-A53D-564ACCEDCF48.jpeg20499136-DD06-4347-8C1E-2BF25240BCEA.jpeg5F577467-022B-46DA-BAF2-855E2FE7BFE0.jpeg
 

Attachments

  • FF3E1921-10E8-43A6-8D48-BE54A3EEAD54.png
    FF3E1921-10E8-43A6-8D48-BE54A3EEAD54.png
    844.2 KB · Views: 18
Die slang wat los hangt houd die iemand vast en toen de foto gemaakt?
Ik zie de slang zitten die naar de carburateur gaat, dus die wat los hangt is dan waarschijnlijk die wat naar de carterkap moet.
En die hangt normaal gewoon los.
Maar hem wegbrengen voor een keuring?
Je bedoeld een beurt denk ik.
Dan zou ik hem ernaar laten kijken als ik jou was.

Dit is ie dus.
DSCN0223.jpg
Die hoort gewoon ergens los te hangen bij de motor, achter de kap of een beugel.
Maar op de carterkap dient wel ook een slang te zitten en die mis jij ook nog.
 
Last edited:
Die slang wat los hangt houd die iemand vast en toen de foto gemaakt?
Ik zie de slang zitten die naar de carburateur gaat, dus die wat los hangt is dan waarschijnlijk die wat naar de carterkap moet.
En die hangt normaal gewoon los.
Maar hem wegbrengen voor een keuring?
Je bedoeld een beurt denk ik.
Dan zou ik hem ernaar laten kijken als ik jou was.

Dit is ie dus.
View attachment 56204
Die hoort gewoon ergens los te hangen bij de motor, achter de kap of een beugel.
Maar op de carterkap dient wel ook een slang te zitten en die mis jij ook nog.
Ja dat klopt, ik bedoelde een beurt. Maar het is raar, want ik had ‘m gebracht om qua snelheid terug te zetten. En ik dacht na 1 dag nog dat er iets niet klopt. Ik had ook nog in mijn hoofd, als dit zou aanhouden dan zou ik het terug brengen. Oftewel mijn voor gevoel had gelijk, alleen het gebeurde net voordat ik thuis was om te bellen.
Ik heb m’n zadel afgehaald, dus hier zijn een paar foto’s alweer haha.
bedankt voor het antwoorden! Dat vind ik echt nice en het helpt me ook veel qua kennis.

AC5BB7C0-DFF7-4F56-94FD-23E56C5FA401.jpeg1E4062B8-B92C-4F2D-A8AD-F9FE363B8B4A.jpegFF116786-C93B-4E01-BFA5-665B4B41AC7D.jpegE6097A1D-9CFF-47DB-B018-7D6D63144E51.jpeg
 
Back
Top