Luchtfilterdeksel gesmolten

Alias

New Member
Hallo Allemaal,

Ik heb een Piaggio Zip 4T uit 2016.

Nooit lange stukken mee gereden maar sinds kort rij ik wel "langere" stukken 40 a 50 minuten. Toen ik weer thuis kwam was mijn geluid ineens een stuk harder. Een week daarna weer op en neer gereden en toen zag ik dat een onderdeel los zat wat ik er af kon trekken.

Nu kwam ik er achter dat dit onderdeel gesmolten was (luchtfilterdeksel denk ik) (Zie Foto's).

Hoe los ik dit probleem op? Wat is de oorzaak?

Wat moet ik vervangen?

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • Forum foto 1.jpeg
    Forum foto 1.jpeg
    304.2 KB · Views: 34
  • Forum foto 2.jpeg
    Forum foto 2.jpeg
    359.9 KB · Views: 33
  • Forum foto 3.jpeg
    Forum foto 3.jpeg
    393 KB · Views: 33
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heb je mazzel dat je scooter niet is afgefikt...
Lijkt of er iemand met een aansteker heeft zitten klooien (foto 3)
Iets anders kan ik niet bedenken.
Wat je dient te vervangen is het complete luchtfilterhuis inclusief filter.

Voor 2 a 3 tientjes ben je klaar.
Zie hier een voorbeeld.
 
week daarna weer op en neer gereden en toen zag ik dat een onderdeel los zat wat ik er af kon trekken.
Het lijkt alsof de schroeven die erin zater er ook uit zijn gehaald. Duidelijk expres gedaan door iemand dus. Als het mogelijk is zou ik hem wat meer in het zicht van mensen zetten zodat dit minder snel gebeurt.

Het is wel een hele rare actie dit
 
Volgens mij heb je mazzel dat je scooter niet is afgefikt...
Lijkt of er iemand met een aansteker heeft zitten klooien (foto 3)
Iets anders kan ik niet bedenken.
Wat je dient te vervangen is het complete luchtfilterhuis inclusief filter.

Voor 2 a 3 tientjes ben je klaar.
Zie hier een voorbeeld.


Of gewoon op een te arm mengsel gereden, dan word alles van metaal gloeiend heet en kan dan zelfs deze kap laten smelten als je dat goed doet.

Die kap dat gesmolten is is niet van het luchtfilter maar van het SLS systeem.. En die zit bij dat blok vast aan de ventilator kap.. Dus reken maar gauw 65 euro voor een nieuwe dan die 2 a 3 tientjes die jij noemt.


Ben er wel mee eens dat die schroeven eruit zijn gehaald door vandalen. Als al iets los komt zou het 1 schroefje kunnen zijn, maar niet allemaal tegelijk.
 
Of gewoon op een te arm mengsel gereden, dan word alles van metaal gloeiend heet en kan dan zelfs deze kap laten smelten als je dat goed doet.

Die kap dat gesmolten is is niet van het luchtfilter maar van het SLS systeem.. En die zit bij dat blok vast aan de ventilator kap.. Dus reken maar gauw 65 euro voor een nieuwe dan die 2 a 3 tientjes die jij noemt.


Ben er wel mee eens dat die schroeven eruit zijn gehaald door vandalen. Als al iets los komt zou het 1 schroefje kunnen zijn, maar niet allemaal tegelijk.
word wel heet daar, maar daar moet het tegen kunnen, er komt desnoods hete uitlaat gassen doorheen die gefiltert worden, maar dit lijkt me best veel werk om zomaar ff los te halen met de kappen ervoor en wat er nog meer voorzit best wel een kut kap om los te halen, dus iemand die zich erg verveelde of echt achterstallig onderhoud als ik zo de binnenkant zie, buitenkant kan ik niet verklaren dat is echt hard kunstof
 
Back
Top