luchtfilter

tom_old

Well-Known Member
is er eigenlijk een groot verschil tussen een sportluchtfilter en een bijgewerkte standaard luchtfilter? m.a.w. is het slecht voor je moter om op de 'juiste' manier gaten in je luchtfilter te boren.

tom
 
Advertisement - register to remove this

bij ene powerfilter heb je veel meer kans op zooi in je carter/cilinder en dat is niet zo fijn...

Het laat alleen wel veel meer lucht door (Piaggio) dus meestal wel betere prestaties

Maar of dat de xtra slijtage/het geluid waard is?
 
weet je wat jij moet nemen.....tenminste als je een beetje fatsoenlijke onderdelen onder je scooter heb hangen....zo'n hebo of polini spons filter die laten bijna even veel lucht door als een power filter het zijn eigenlijk ook wel een soort power filters maar ze filteren wat beter....spuit ze wel in met sileconen olie....
 
die van polini, is dat zon grote oranje? Waar(op internet) kan ik die vinden en hoeveel kost die ongeveer? Nu is mijn luchtfilter doorboord en het maakt inderdaad wel veel lawaai, maar ik heb al drie weken niets voorgehad ook niet met regen. Wil dat zeggen dat het veilig is en dat ik mij geen zorgen meer hoef te maken over mijn cilinder?
 
Als je je luchtfilter doorboort hebt dan kan er altijd vuil doorkomen, dus 100% veilig is het nie, een beetje zand in je cilinder en je hebt gelijk een vastloper.........
Zelf heb ik er geluk mee gehad, heb eerst een tijdje zonder luchtfilter gereden omdat ie er steeds afviel, wel kewl geluidje btw..
smile.gif

(Hmz, misschien dan ik daardoor toch later die vastloper had..........) :/
 
DT je snapt er niets van, je gaat toch geen gaten boren aan de kant waarie het lucht meteen aanzuigt?? je moet natuurlijk aan de kant waar het zogenaamde busje zit een paar gaatjes boren
 
Om terug te komen op mijn vraag: Ik heb gaten geboord in de achterzijde van mijn luchtfilter, dus de lucht moet nog door de filter zelf. Is dit op één of andere manier slecht voor mijn cilinder. De filter zelf zag er zo belachelijk dun uit dat ik mij afvroeg: kan dit de lucht wel goed genoeg filteren.
 
jajaja, zal best wel, ik heb nie veel verstand van scooter (zoals blijkt) dus ik kan wel es onzin uitkramen ja, maarja, ben niet de enige..
smile.gif

(niet dat ik daar mensen hier mee bedoel, anders krijg ik dat weer...)
 
nee, maakt niet uit, hij kan nu alleen meer lucht aanzuigen, je hebt natuurlijk wel meer kans op vuil in je cilinder maar zolang dat filter goed is zal die het meeste er wel uit zuigen.
 
Back
Top