Luchtfilter word steeds nat zip 2019 iget

GlennB

Active Member
Beste allemaal ik heb sinds aanschaf van de scooter (nieuw gekocht) steeds last van dat in de regen mijn luchtfilter zeiknat word en dan natuurlijk vermogen verliest/ stotteren zit een heel nieuw luchtfilterhuis op maar dat heeft ook niet geholpen iemand enig idee of dit een bekend probleem is en of dit op te lossen valt want het lijkt me dat je gewoon normaal in de regen moet kunnen rijden toch?
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd gevalletje dus...
In principe mag dit dus niet gebeuren en moet je ook gewoon in de regen kunnen rijden.

Heb het wel meegemaakt bij een Peugeot v-clic waar steeds water in bleef staan.
Oplossing was hier om een gaatje te boren in de deksel van het luchtfilter. Zie:

yCk7j95.png


Wel oppassen! Doe dit alleen als er ruimte voor is, en ook de afvoer zich goed kan lozen/ontdoen van ongewild vocht.

En weet je zeker dat er ergens (extra) vocht in het luchtfilter loopt?
Rijdt je misschien hele korte stukjes met het Zippie?
 
Vreemd gevalletje dus...
In principe mag dit dus niet gebeuren en moet je ook gewoon in de regen kunnen rijden.

Heb het wel meegemaakt bij een Peugeot v-clic waar steeds water in bleef staan.
Oplossing was hier om een gaatje te boren in de deksel van het luchtfilter. Zie:

yCk7j95.png


Wel oppassen! Doe dit alleen als er ruimte voor is, en ook de afvoer zich goed kan lozen/ontdoen van ongewild vocht.

En weet je zeker dat er ergens (extra) vocht in het luchtfilter loopt?
Rijdt je misschien hele korte stukjes met het Zippie?
Bedankt voor je reactie
Rijd alleen maar lange stukken van 25km vanaf begin af aan steeds luchtfilter nat ook als de scooter stil staat word het luchtfilter nat
Post automatically merged:

Weet je zeker dat het water is en geen terugslaande brandstof?
Ja het is echt vocht luchtfilter kan je uitknijpen na regen
 
Ik weet niet hoe dit zit met de luchtfilter van de I-get maar meestal zit op de aanzuigkant van het filter een buis.
Het open einde van deze buis wijst naar een punt waar er geen/weinig opspattend water is.
Zit deze buis er nog op en zo ja is deze niet verdraaid waardoor de inlaat van het luchtfilter net wel opspattend water meezuigt?
 
Het rare vind ik de locatie van het aanzuigpunt deze zit naast de achterband je zou zeggen dat op deze plek veel opspattend water en vuil in het filter komt hier ook wat fotos van mn luchtfilter wat bedoel je met een buis?20210621_181756.jpg20210621_181725.jpg
 
Volgens mij zit er op de iget luchtfilter geen aanzuigbuis ik heb dit luchtfilter erop gezet en zat geen buis aan die onder de treeplank liep.
Zit alleen carterventilatieslang op en de slang naar de gasklephuis
Je hebt gelijk, dat is een zeer aparte plek voor een aanzuigpunt. Lijkt wel alsof ze met die stofzuigertuit de straat schoon willen maken om zo aan de milieu eisen te voldoen (flauw, maar ik zie het ook even niet) .
 
Last edited:
Je hebt gelijk, dat is een zeer aparte plek voor een aanzuigpunt. Lijkt wel alsof ze met die stofzuigertuit de straat schoon willen maken om zo aan de milieu eisen te voldoen (flauw, maar ik zie het ook even niet) .
Maar als dat zo is lijkt het me toch dat iedereen daar last van moet hebben?
Post automatically merged:

Er zitten 3 aansluitingen op en 1 loze... toch?

RNmtVzU.jpg
Nee zit alleen aanzuigpunt bij het achterwiel
Carterventilatie en de buis naar het gaskleppenhuis
Ben hiermee al naar de dealer gegaan waar ik hem gekocht heb alleen die wilde hem gaan dichtkitten.....
 
Zo apart is het nou ook weer niet...
En daarbij is het gedeelte van aanzuiglucht (nr 4) dus gewoon goed ondanks dat deze op een onlogische plek zit!
Er zit immers nog een luchtfilterelement tussen die het aangezogen lucht zuiver en schoonhoud van troep (nr 1) alvorens dit de inlaat ingaat.

Nr2 is de afvoer vanaf het motorblok... (carterventilatie) en nr 3 lijkt wel erg op een afvoerpunt qua vocht!?
 
Kan er geen filterbox erop van een 2takt hi-per motorblok (dat kleine korte model)
Geen idee
Maar zit je dan niet met aansluitingen enz?
En de hoeveelheid lucht die aanzuigt?
Wat raden jullie aan om te doen piaggio heeft niet echt iets van een klantenservice toch?1
Zit nu ook een origineel luchtfilter element in is het beter om deze origineel te houden of kan ik beter een malossi of polini luchtfilter element bestellen scooter is helemaal orgineel behalve witte malossi drukveer en multivar
 
De ecu compenseert een klein beetje voor de grotere of kleinere hoeveelheid zuurstof. Als je er een snelle ecu in doet zou je er zelfs zonder luchtfilter mee kunnen rijden.

Origineel luchtfilterelement is prima, de andere zijn het geld niet waard.

Als je nog garantie hebt kan je hem bij je dealer langs brengen en dan zou het gratis gefixt moeten worden. Als de garantieperiode voorbij is moet je er voor betalen.
 
ja dat luchtfilterbehuizing van een zip is een design foutje.t std filterspoons laat bijna geen lucht door en verstopt snel door vuil en vocht.monteer een malossi of power1 spoons die laat meer lucht door.je zou anders een liberty of vespa filter monteren als t past natuurlijk.View attachment 61062
Top bedankt ga ik proberen!
Merk je iets qua snelheid? Met een malossi filter?
 
Inderdaad dan gaat water er nog makkelijker er door..

Beter kijken of er een andere filterbox erop past. Zoals boven gezegd probeer anders een van een vespa / new fly. Maar misschien past het niet vanwege de veer achter.
 
Back
Top