Luchtfilter rubber verwijderen voor meer lucht op 80cc 4t

iVision

Member
Ik zie mensen dingen typen als gaten boren in je luchtfilter van 14mm om voor mijn 80cc kit 4t 2v van DR meer lucht te laten krijgen maar dat begint toch bij dit rubber verwijderen? Mijn 80cc gaat nu met moeite 68. Denk zelf dat het door de draadloze begrezer komt dat die wordt ingehouden.
 

Attachments

  • 20220302_180403.jpg
    20220302_180403.jpg
    111.2 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

10 verschillende topics maakt het niet overzichtelijker :)
Inderdaad.
Hoe kan het aan je draadloze begrenzer liggen als je brommer al overtoeren maakt!
Nogmaals: JE SCOOTER BLIJFT IN EEN TE "LAGE VERSNELLING" HANGEN.
ER MOET IETS GEBEUREN AAN JE OVERBRENGING!!! (met name rolletjes, drukveer en eventueel trekveren ervan uitgaande dat de lengte van je aandrijfriem niet te kort is en de breedte klopt)
 
Last edited:
Inderdaad.
Hoe kan het aan je draadloze begrenzer liggen als je brommer al overtoeren maakt!
Nogmaals: JE SCOOTER BLIJFT IN EEN TE "LAGE VERSNELLING" HANGEN.
ER MOET IETS GEBEUREN AAN JE OVERBRENGING!!! (met name rolletjes, drukveer en eventueel trekveren ervan uitgaande dat de lengte van je aandrijf niet te kort is en de breedte klopt)
Zit malossi multivar op met witte drukveer, 7.2gr rolletjes en standaard brom vertanding... lijkt mij dat die harder moet gaan dan 64
 
Zit malossi multivar op met witte drukveer, 7.2gr rolletjes en standaard brom vertanding... lijkt mij dat die harder moet gaan dan 64
Conclusie is dus, dat deze setup niet past bij het vermogen van je cilinder.
De krukas krijgt je overbrenging te makkelijk rond en daardoor heb je overtoeren.
 
Conclusie is dus, dat deze setup niet past bij het vermogen van je cilinder.
De krukas krijgt je overbrenging te makkelijk rond en daardoor heb je overtoeren.
Dus jij denkt niet dat het door de begrenzer komt waarvan ze aangeven dat die op zijn snelle stand maar ongeveer 55-65km/h zal gaan ligt?
Ik zou eventueel wel iets zwaardere rollen kunnen nemen maar hij maakt geen overtoeren en ook nog geen ondertoeren dus qua afstelling zit ik redelijk accuraat... ik heb een grijze ducati cdi besteld ik zal het resultaat wel even laten weten dan kunnen mijn topics worden gesloten.
 
Ik zou eventueel wel iets zwaardere rollen kunnen nemen maar hij maakt geen overtoeren en ook nog geen ondertoeren dus qua afstelling zit ik redelijk accuraat...
Oké sorry, ik dacht dat ik ergens, in je vorige draadjes, had gelezen dat je scooter overtoeren maakte maar waarschijnlijk was dit een draadje van een ander forumlid.
Dus vergeet mijn opmerkingen maar.

Dit is nou precies waarom je beter niet meerdere draadjes kunt maken voor hetzelfde probleem.

Dus het zou toch aan je schakelbare CDI kunnen liggen vooral als wordt aangegeven dat de onbegrensde stand maar geschikt is tot 65 kmpu, zoals beschreven staat op de website van scooterplace.nl waarna een link verwijst in een ander draadje van jouw.

scooterplace.nl said:
Deze set bestaat uit een snelle CDI-unit / bobine (centraline) waarmee je ongeveer 55-65km/h kan halen. De langzame stand is instelbaar op elke gewensde snelheid (bijv.30km/h) door middel van het verzonken schroefje.
 
Dus jij denkt niet dat het door de begrenzer komt waarvan ze aangeven dat die op zijn snelle stand maar ongeveer 55-65km/h zal gaan ligt?
Ik zou eventueel wel iets zwaardere rollen kunnen nemen maar hij maakt geen overtoeren en ook nog geen ondertoeren dus qua afstelling zit ik redelijk accuraat... ik heb een grijze ducati cdi besteld ik zal het resultaat wel even laten weten dan kunnen mijn topics worden gesloten.

Of je test hem eerst zonder je begrenzer.. Weet je wel wat je hebt en kan halen kwa snelheid.. Gaat die toch harder heb je meteen het probleem gevonden.
 
Back
Top