This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Luchtfilter element

Metal

Pr0ud Hardr0ck Member
Ik heb net ff me luchtfilter elementje gecheckt. Deze was behoorlijk smerig. Nu vroeg ik me af, wat doen jullie nou:
1 jullie halen gewoon een nieuwe bij de dealer (zo'n Power One luchtfilter element is toch maar iets van 8 €)
of 2 maken jullie deze zelf schoon?? en zo ja, hoe dan?

het gaat hier dus om het 'sponsje' in je std luchtfilter he!@!

Last edited:
Wasbenzine kan, maar ik heb laatst gewoon maar een nieuw Malossi luchtfilter element gekocht ( € 3,95 ) is ie meteen goed schoon.

oke het is duidelijk ( :? :? )
ik kijk eerst wel of ik hem schoon krijg, en anders haal ik voor die paar centen een nieuwe!
ik wilde alleen weten of je het makkelijk schoon kon maken, spaart toch weer wat geld uit.

Originally posted by Metal
oke het is duidelijk ( :? :? )
ik kijk eerst wel of ik hem schoon krijg, en anders haal ik voor die paar centen een nieuwe!
ik wilde alleen weten of je het makkelijk schoon kon maken, spaart toch weer wat geld uit.

Ik heb 'm ook geprobeerd schoon te maken met een soppie, lukte nie echt, beter gewoon een nieuwe kopen, kost geen drol.

Originally posted by sprinter
gewone benzine is slecht voor luchfilterelement.:!

Dat is natuurlijk onzin... Een carburateur heeft gooit ook benzine terug in de filter, en deze zou dan binnen no-time verrot zijn...

Gewoon schoonmaken met [was]benzine [dus in een bak met wasbenzine gooien, weken, uitknijpen, enz], laten drogen, klaar...

Greetz.

Juist, niet in water natuurlijk...

En ook geen olie erop, tenminste dat lijkt mij niet logisch, is meer scootin' crap.

Ik koop na 2x wassen een neiuwe ofzo.

klopt olie op luchtfilter heb ik uit scootin' :|
maar als je een neiwue koopt en er 1 uit de verpakking haalt voelen ze wel aaltijd wat vettig aan, dus ik dacht dat het dan logisch was. Het maakt zeker geen Drol uit welk merk je koopt. Mijn dealer heeft volgens mij alleen PowerOne luchtfilter elementjes. Deze zijn toch net zo goed als bijv die van Malossi, of zit er wel verschil tussen?????

Power one heeft 2 delige filters.....eerst een grove schuimlaag (voor het grovere vuil volgens hen) en dan een veel fijnere schuimlaag (voor het kleinste vuil).

Volgens mij maakt het niet uit...........

Dat verschil tussen die elementen zal niet groot zijn, alleen die van malossi laten ietsje meer lucht door als de originele..
---------------------------------------------------

De power one schijnt naar eigen zeggen ook meer lucht door te laten en tevens uitstekend te filteren (scootin' crap maarjah weet niet wat ik ervan moet denken, zal vast wel goed zijn)