lucht in benzineslang

jeroen3456

New Member
hoi
ik heb een peugeot speedfight 3 4takt uit 2014
ik heb sinds ik mijn carburateur schoongemaakt heb last van lucht in mijn benzineleiding nadat de scooter een tijdje stil (3 weken of langer) heeft gestaan weet u toevallig waar dit aan kan liggen
weet iemand toevallig wat dit kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad zoals Vincent hierboven al zei iets lekt er tussen het benzinekraantje/vacuumkraantje en de brandstofinlaat van je carburateur.

Mij theorie: ;)
Door het lange stilstaan verdampt er benzine uit de vlotterkamer van de carburateur.
Het brandstofniveau zakt dus in de vlotterkamer waardoor de vlotter ook zakt en de vlotternaald de brandstof inlaat van de vlotterkamer, vrij geeft.
De benzine die in je brandstofslangetje zit wil de vlotterkamer binnenlopen echter hierdoor ontstaat er een onderdruk in het slangetje tussen de carb. inlaat en het kraantje waardoor dit min of meer tegen gehouden wordt.
Echter als er op één of andere manier lucht kan worden aangezogen in het slangetje zakt de benzine wel de vlotterkamer binnen omdat er geen onderdruk in het slangetje kan ontstaan door het lek.

Ik zou beginnen met controleren of je brandstofslang niet uitgehard is en goed aansluit op de nippel van je brandstofkraantje, de nippels van een eventueel extra brandstoffilter en de nippel van de carburateur.
Goeie slang en slangenklemmetjes kan helpen deze lekken te voorkomen.
 
Back
Top