Lucht filter geluid / sproeier

blablablabla VROEM VROEM

Well-Known Member
Hoi (nog bedankt voor iedereen die had gecomment op mijn vorige post)

Dus ik heb nu een power filter om mijn 70cc en de herie die daar vanaf komt is niet normaal 1 zou een normaale filter het geluid echt flink verminderen en zoja met hoeveel %
2 de scooter loopt ook niet stationair omdat ie volgensmij teveel benzine krijgt of zoiets (weet niet zeker) maar ik zag dus dat mensen als ze hun lucht filter vervangen soms ook een andere sproeier moeten gebruiken Hoe werkt dat en waarom zouden die mensen dan een andere sproeier nodig hebben en zo ja hoe zou het mijn scooter er op reageren. BTW loopt niet stationair duurt 4 seconden vol gas voor dat ie gaat rijden volgas gaat ie als een speer

Ik ben een begineling dus ja.
Hoop dat dit wat goeie vragen waren ik wil graag meer leren en met deze vragen beantwoord hoop ik weer wat geleerd te hebben en mischien iamand anders ook.

Gegroet J S
 
Advertisement - register to remove this

Het brandstof/lucht mengsel moet een bepaald verhouding hebben om ideaal te verbranden.
Dus te veel lucht is niet goed, te veel benzine is ook niet goed.

Als je nu een powerfilter plaatst, deze heeft minder weerstand voor lucht dus je brandstof/lucht mengsel wordt armer, lees er zit te veel lucht bij.

Dit moet je compenseren door een grotere sproeier te plaatsen..

Ik hoop dat met deze uitleg het een beetje duidelijk is hoe het werkt.
 
Back
Top