Losse vacuumslang sls pomp kymco agility

CvC

New Member
Goeiedag medesleutelaars,

Op mijn 2e hands kymco bleek de vacuumslang van de sls pomp losgekoppeld te zijn en de nippel op het spruitstuk 'afgedicht' met een schroefje. De vacuumslang zelf hing er gewoon bij.

Waarom kan dit zo gedaan zijn en wat kunnen de symptomen zijn nu ik eea weer heb aangesloten zoals het bedoeld was?

Alvast bedankt!


 
Advertisement - register to remove this

SLS is een systeem dat verse lucht door de uitlaat gooit zodat de gemeten uitlaatgassen aan het eind van de uitlaat per uitkomende liter relatief schoner meet.
Afdoppen kan ik op de foto niet goed zien, maar de aansluiting op jouw spruitstuk vertakt naar zowel 1) het SLS-vibratiedingetje alsook naar 2) jouw benzinekraan.
SLS aansturing kun je dus wegnemen van de vertakking van de onderdukslang (vanaf inlaatspruitstuk) en op het T-stukje dichtmaken. B\Daarbij dient de cilinderkop te worden voorzien van een plaatje tussen aluminium kleppendeksel en het chromen boogje. Met eigenlijk een voorkeur voor een SLS-vrije kop.
Groet,
 
Waarom kan dit zo gedaan zijn en wat kunnen de symptomen zijn nu ik eea weer heb aangesloten zoals het bedoeld was?

Misschien is de cilinder al eens vervangen voor een niet originele cilinder die geen SLS heeft.. In dat geval is het SLS nutteloos omdat het niet gebruikt kan worden.. Wellicht een reden waar dit nou is afgesloten..

Het nadeel is nou dat de uitstoot hoger is als ze bij het rdw ooit gaan meten (ivm met een wok ofzo) of de scooter wel het toelaatbare uitstoot haalt..
Veel nieuwere scooters werden destijds (en eigenlijk vandaag ook nog) erg arm afgesteld.. Dus kan zomaar zijn dan die eisen best wel streng zijn..
Dus in dit geval kan de scooter in de originele situatie wel door de keuring komen, bij de nieuwe situatie zou dit wel eens problemen kunnen opleveren, en door een te hoge uitstoot van roetdeeltjes niet door de keuring kunnen komen.
 
Beiden bedankt voor jullie antwoord.

De cilinder is wel voorzien van SLS, vandaar mijn verbazing.

Zou ie met losse vacuumslang geen valse lucht hebben getrokken?

Alvast bedankt weer!
 
Back
Top