losse leiding aan het kleppendeksel.

Sander De Waele

New Member
Beste lezer,
ik heb een tijd gelden een tweedehands scooter gekocht maar het viel me op dat er er een paar losse slangen en leidingen zijn Twee aan het kleppendeksel van boven dezer is ook afgesneden en benenen en aan de bezine tank ik zou niet weten naar waar deze moeten gaan en hoe ze aan te sluiten wie kan helpen?
Alvast bedankt
Sander De Waele
 
Advertisement - register to remove this

De eerste foto is van de tank overloop als je wat morst met tanken komt het niet over je chassis heen , hoort naar beneden te hangen denk in , zal ergens een losse beugel zwerven waar hij tussen moet .
Anders ergens aan vastmaken met een tywrape , maar niet in de buurt van de uitlaat.
En die aansluiting op je kleppendeksel is carter ontluchting , deze loopt naar je lucht filter , of op de slang van je luchtfilter naar je carburateur. Het losse onderdeel met die drie slangen is volgens mij van je sls systeem , en daarvan zou er èèn op je uitlaat zitten. En foto 5 is als ik het goed zie de ontluchting van je vlotterkamer , hangt ook naar beneden normaal. Ook zie je op deze foto de elektrisch geregelde klep blauwe /rode draad , ik daaraan zit een slang met aan het eind een filtertje wat ook gereinigd moet worden , er zijn meestal 2 van deze kleppen dus ergens in de buurt zit er waarschijnlijk nog èèn.
Post automatically merged:

En dan pik ik even een uitspraak van Sparky , van een jaar terug :Youtube is your friend, zoek op "GY6 Pair system" en ge zult heel slim worden.
 
Last edited:
Vriendelijk wel bedank maar ik zie veel mensen het sls ststeem verwijderen is dit aanbevolen of beter niet doen?


Als je serieus gaat keuren KAN het misschien een probleem op leveren.
Bij van snor naar brom kenteken zullen ze daar waarschijnlijk niet erop gaan letten.

Het systeem is alleen werkbaar bij een originele fabrieks uitlaat.
Ga je er iets anders eronder zetten, dan zit er vaak de aansluiting voor de uitlaat niet meer erop.
En dan heb je er eigenlijk niks meer aan.


Op chinees blok rijd ik eigenlijk al helemaal niet met met EGR of SLS..
Vind de stank overigens nog wel mee vallen als je de scooter goed afsteld.
 
Heb hem zo gekocht. Ben nog jong en heb dus niet veel verstand van scooters. Hij start ook niet.
Post automatically merged:

De eerste foto is van de tank overloop als je wat morst met tanken komt het niet over je chassis heen , hoort naar beneden te hangen denk in , zal ergens een losse beugel zwerven waar hij tussen moet .
Anders ergens aan vastmaken met een tywrape , maar niet in de buurt van de uitlaat.
En die aansluiting op je kleppendeksel is carter ontluchting , deze loopt naar je lucht filter , of op de slang van je luchtfilter naar je carburateur. Het losse onderdeel met die drie slangen is volgens mij van je sls systeem , en daarvan zou er èèn op je uitlaat zitten. En foto 5 is als ik het goed zie de ontluchting van je vlotterkamer , hangt ook naar beneden normaal. Ook zie je op deze foto de elektrisch geregelde klep blauwe /rode draad , ik daaraan zit een slang met aan het eind een filtertje wat ook gereinigd moet worden , er zijn meestal 2 van deze kleppen dus ergens in de buurt zit er waarschijnlijk nog èèn.
Post automatically merged:

En dan pik ik even een uitspraak van Sparky , van een jaar terug :Youtube is your friend, zoek op "GY6 Pair system" en ge zult heel slim worden.
Moet de carterontluchting aan gesloten zijn voor te kunnen starten of is dit niet noodzakelijk?
 
Last edited:
je bedoelt "uit elkaar" gekocht?!

carterontluchting niet aansluiten bij blok = kans op oliespatten/dampen lekken daar, aan je luchtinlaatbuis komt vuile lucht binnen ná het luchtfilter.. zou het wel doen..
 
Top dat je uiteindelijk de tijd hebt gevonden om foto's te plaatsen.
Helaas zijn het allemaal close-up foto's en geen overzicht foto's.
Heb hem zo gekocht. Ben nog jong en heb dus niet veel verstand van scooters. Hij start ook niet.
Post automatically merged:


Moet de carterontluchting aan gesloten zijn voor te kunnen starten of is dit niet noodzakelijk?
Nee.
Echter is het wel zo dat SLS-systemen verschillen.
Ik heb het vermoeden dat deze nog werkt met een vacuumslang naar het pompje/membraan.
Als dat zo is dient je spruitstuk wel even afgesloten te worden van valse lucht om te starten.
Post eens foto's van je spruitstuk en de aansluitingen ervan.

Uiteraard kun je zelf je keuzes maken, ik zou echter eerst de motor startend maken.
Daarna kan je altijd nog de SLS aansluiten.

Ook wel handig als er überhaupt bekend is om wat voor een scooter dit gaat.
 
nu ik nog eens beter (op een groot scherm) kijk, herken ik ook een gaskleppositiesensor en ECS-ventielen bij je carburateur. dat duidt mij erop dat het een Euro4 scooter betreft, volgens mij is hij dan maximaal van 2018?! zo já, vraag ik me af waarom er überhaupt een CDI in zit (waar zit deze?) want in combinatie met de genoemde componenten verwacht ìk een ECU, rechts boven je koelventilatorkap aan de binnenkant van je kuip..
als de scooter ouder is, is er misschien een jonger blok onder gezet en klopt e.e.a. dan wel met elkaar?
 
Deze cdi hang bij de batterij
Post automatically merged:

Heb er vandaag een nieuwe carburator kngestoken want de vorige was afgebroken en bij het aansluiten viel het mij op dat er een paar slangen op de oude carb niet past op de nieuwe omdat er geen opzetstuk voor is kan dit kloppen?
 
Deze cdi hang bij de batterij

Heb er vandaag een nieuwe carburator kngestoken want de vorige was afgebroken en bij het aansluiten viel het mij op dat er een paar slangen op de oude carb niet past op de nieuwe omdat er geen opzetstuk voor is kan dit kloppen?
1: ja, volgens mij is die alleen voor de verlichting.
2: weet ik niet, je blijft vaaag over wat voor scooter het nou is! bouwjaar, type, kilometerstand..
als het echt een jonge Kymco is, kan je er inderdaad geen kale carb op zetten òmdat je dan inderdaad die aansluitingen mist (tenzij hij omgebouwd is, maar wederom, méér info terug a.u.b. liefst foto's en/of video.
wat was er dan afgebroken van de carburateur? toch niet alleen het spruitstuk he?
 
Back
Top