Los draad achter rechterkap

Dhrdenhaag

New Member
Hoi allen! Ik heb een groen draad dat loszit en loopt, als ik het goed heb, vanaf de bout van het startrelais. Deze bout zit weer vast aan het frame.

Nu heb ik overal gekeken waar dit draad van losgekomen zou kunnen zijn maar ik zie nergens een schroef of ander bevestigingspunt. Weet iemand hier wat van en zo ja, hoe ik dat zou moeten oplossen?

O, ik vergeet geheel te vertellen dat m'n scooter altijd direct startte maar sinds kort moet ik een geruime tijd doorstarten..kan dit er iets mee te maken hebben?

Alvast dank!
 

Attachments

  • IMG_20210920_190023666.jpg
    IMG_20210920_190023666.jpg
    130.6 KB · Views: 15
  • IMG_20210920_190049367.jpg
    IMG_20210920_190049367.jpg
    170.5 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Bij mij is een groene draad een massa draad , als deze onder een bevestigingsbout van het startrelais zit , bij jou ook .
Kijk eens of allebei de massa draden van de cdi nog aan gesloten zijn. zouden dan punten 3 en 4 zijn , als je cdi niet begrenst is vanuit je koppeling.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    105.5 KB · Views: 12
Bij mij is een groene draad een massa draad , als deze onder een bevestigingsbout van het startrelais zit , bij jou ook .
Kijk eens of allebei de massa draden van de cdi nog aan gesloten zijn. zouden dan punten 3 en 4 zijn , als je cdi niet begrenst is vanuit je koppeling.
Dankjewel voor de tip Trabiarie Ik ga morgen even kijken en laat t je weten.
 
Ja die zitten vast, zie foto. Nou is dit ding behoorlijk opgevoerd, wat ik helemaal niet wil overigens, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
 

Attachments

  • IMG_20210924_114210892_HDR.jpg
    IMG_20210924_114210892_HDR.jpg
    184.1 KB · Views: 7
Dan denk ik dat het slechte straten een andere oorzaak heeft en niets met deze draad van doen heeft . Kun je voor alle zekerheid meten of allebei die groene , bij je cdi massa hebben . Voor het starten vonk controleren , is je bougie nog goed . Als ik het goed zie is het een 2 takt , zuigt hij nergens valse lucht (krukas keerringen , inlaat pakkingen of spruitstuk)
 
@trabiarie / @Dhrdenhaag

als ik de 4-polige stekker zo bekijk is dit een scooter met een carter-sensor.
Op de 4 polige cdi-connector zit een groene en een paarse draad.
Daar waar die paarse draad zit, zit bij een scooter die begrensd is op toeren en niet op de daadwerkelijke snelheid, ook een groene draad.

Verder heb ik geen idee waarvoor die loshangende groene draad voor is, wat @Dhrdenhaag zou kunnen doen is met de Multimeter, op het laagste Ohm-bereik, kunnen controleren of die groene draad daadwerkelijk is verbonden met die groene draad op de cdi en de min-pool van de accu en het motorblok.

De weerstand tussen deze loshangende draad en bovengenoemde zaken moet dan nagenoeg 0 Ohm zijn.
 
Sorry voor het lange wachten, Trabiarie en Sparky! Ik heb besloten dat ik de scooter weg doe. De remmen moeten ook nagekeken en de hoge snelheid (~65) doet mij dit besluiten. Ik heb verder niet meer gekeken, sorry en wél heel erg bedankt voor jullie bereidheid mij te helpen!
 
Sorry voor het lange wachten, Trabiarie en Sparky! Ik heb besloten dat ik de scooter weg doe. De remmen moeten ook nagekeken en de hoge snelheid (~65) doet mij dit besluiten. Ik heb verder niet meer gekeken, sorry en wél heel erg bedankt voor jullie bereidheid mij te helpen!
Netjes van je om dit antwoord te geven... :)
 
Back
Top