Loopt niet harder dan stationair

erix

Well-Known Member
Mijn kymco agility rijdt niet meer. Als ik hem start doet ie niet meer dan stationair en thats it.
Ik heb al bougie verwisseld/ Spanningsregelaar verwisseld/ bobine en bougiekapje vervangen / vacuumslangetje gecontroleerd/ carburateur sproeiers schoongemaakt.

Vorige week reed hij meestal vrij goed. En soms zakte hij ineens in waarna die niet meer vooruit te branden was en nauwelijks op het gas reageerde. Soms kwamen er ook wat plofjes als zachte scheetjes uit de uitlaat. Meestal na een minuut of 2 veel met het gas bewegen deed hij het ineens weer en reageerde als vanouds. Dit verschillende keren dat ik ging rijden maar wel steeds vaker.

Ik denk eigenlijk dat het toch mijn Spanningsregelaar is. Ik heb 1 1/2 jaar geleden ook een kapotte Spanningsregelaar gehad na onduidelijke problemen. De model is van 2006. De Spanningsregelaar die ik nu heb gekocht is volgens de site vanaf model 2007. Ik heb gebeld en de mevrouw zei dat het waarschijnlijk niet uitmaakt. Had via eBay ook al verschillende keren voor het model agility gekocht maar die deden het ook niet goed. Wat zou het kunnen zijn? Zien jullie aanwijzingen uit mijn verhaal? Moet ik toch terug naar de winkel voor een Spanningsregelaar die op zeker goed is?
Groeten en bedankt, Erik
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kymco ontsteking loopt via de accu. Als je accu vol is dan moet de cdi het doen ook al heb je geen spanning regelaar. Na een half uur zal je accu wel Leeg zijn.
 
Erik,

of je spanningsregelaar en accu goed zijn is toch gemakkelijk te meten met een multimeter.

Heb je er geen, bij de Action kun je er al eentje kopen voor maar 4 Euro.
Dit zal geen precisie meter zijn maar voor huis, tuin en keuken gebruik ruim voldoende.


1. scooter op contact zetten, dan heb je in iedergeval bij stilstaande motor wat belasting op de accu.
2. metertje op 20 Volt gelijkspanning zetten.
3. zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
4. rode meetpen op de pluspool van de accu.
5. lees de meter af, deze moet minimaal 12,x Volt aangeven.
6. start de scooter en met wat gasgeven moet je ongeveer tussen 13,x en 15 Volt aflezen.

Is de spanning bij punt 5 lager dan 12,x volt is de accu niet goed geladen of defect.
Is de spanning bij punt 6 lager dan aangegeven, werkt de spanningsregelaar niet na behoren.
 
Dank je Sparky,
Is eigenlijk niet nodig meer want in heb nieuwe gekocht en ingestoken en probleem is niet opgelost.

Ben van plan om maandag extra massadraad te maken, kleppen nakijken, oude carburator erin enz. Kan de dynamo stuk zijn? Of de cdi?
 
Back
Top