Loopt niet harder dan stationair, deel2

erix

Well-Known Member
Mijn kymco agility rijdt niet meer. Als ik hem start doet ie niet meer dan stationair en thats it.
Ik heb al bougie verwisseld/ Spanningsregelaar verwisseld/ bobine en bougiekapje vervangen / vacuumslangetje gecontroleerd/ carburateur sproeiers schoongemaakt.

Vorige week reed hij meestal vrij goed. En soms zakte hij ineens in waarna die niet meer vooruit te branden was en nauwelijks op het gas reageerde. Soms kwamen er ook wat plofjes als zachte scheetjes uit de uitlaat. Meestal na een minuut of 2 veel met het gas bewegen deed hij het ineens weer en reageerde als vanouds. Dit verschillende keren dat ik ging rijden maar wel steeds vaker.

UPDATE
Vanmiddag eens mijn bougie eruit gehaald en filmpje gemaakt. Bougie ziet er zwart uit.
Wat moet ik allemaal vervangen om er zeker van te zijn dat het gemaakt is?? En ik de scooter niet hoef weg te brengen.
Gaskabel zit gewoon vast.

 

Attachments

  • 20191125_151225.jpg
    20191125_151225.jpg
    285.7 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

Heb je de carburateur weer goed in elkaar gestoken?
Zit de gasnaald wel goed?
Is het membraan in je carburateur nog ok?
 
Zou kunnen maar ik vindt het vreemd dat hij goed stationair loopt alhoewel in het begin een beetje onregelmatig.
Hij reageert totaal niet op het opendraaien van de gas.

Voor de zekerheid even controleren of je bougie goed vonkt en of het motorblok goed aan massa ligt.
 
Luchtfilter (en element/spons/schuim gedeelte)controleren op vuil/sludge en reinigen..
Carter ontluchting, inclu slangen controleren en het membraan in de cilinderkop op vuil/sludge en/of aanslag.

Dit is meestal het geval bij de symptomen welke je beschrijft.
Komt vaak voor bij de 4 takt scooters waarvan het motorblok niet goed op temperatuur komt d.m.v. ,bijvoorbeeld te korte
ritjes op de scooter
 
UPDATE:
Vandaag had ik de moed om weer te gaan sleutelen.
Omdat ik het idee had dat het een electrisch probleem zou kunnen zijn eerst mijn dynamo vervangen. Ik had nog een reserve exemplaar liggen.
Groot was mijn verbazing toen het gas weer reageerde en hij het weer deed.

Vond het wel een beetje raar dat er witte rook uit mijn uitlaat kwam, maar dat zal wel komen doordat hij 2 weken heeft stilgestaan.
Iedereen bedankt voor het meedenken!!
 
Back
Top