Loopt een scooter harder op de rollerbank dan in het echt?

TomosDavid

New Member
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit Forum.
Afgelopen maand heb ik als projectje een Tomos Quadro Plus gekocht met geel kenteken.

Vandaag reed ik even een testrit met GPS snelheidsmeter. Die gaf aan dat de Tomos een topsnelheid had van 53 km/u. Dat valt nog binnen de wettelijk toegestane snelheid op de rollerbank.

Maar loopt een scooter harder op de rollerbank dan in het echt? Er is natuurlijk geen gewicht meer op de scooter, en volgens mij is er ook weinig weerstand.

Weet iemand hier misschien meer van? Alvast bedankt! Groetjes, David
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf alleen nog maar meegemaakt dat ze zachter liepen. Dit had ook te maken met de afwijking in de teller.
Maar als hij nu 53 loopt zal hij niet in eens de 60 aan tikken of een rollerbank.
Plus je hebt nog een correctie van een paar km als ik het goed herinner, weet niet of dit nog veranderd is in de jaren.
 
10km lijkt me wel heel veel denk zelf eerder 3,4 km.
Wat je ook altijd kan vragen is wanneer hij voor het laatst geeikt is.
Is dit te lamg geleden zijn de resultaten niet geldig en mogen ze dan ook geen bekeuring uitschrijven.

Los van dat ze je misschien betrappen in stad met 60+ dan hang je gewoon
 
ja omdat je in het echt tegenwind hebt en op de rollerbank niet daarom word er vgm 10 kmp/u van afgetrokken.

Maar met tegenwind loopt ie nu dus 53 km/u. Op de rollerbank is 54 km/u toegestaan (met alle correcties). Dus er is eigenlijk niet heel veel speling meer voordat er wok op komt. Boete kan ik een keer wel betalen, maar die wok wil ik echt voorkomen.

Wat je ook altijd kan vragen is wanneer hij voor het laatst geeikt is.
Is dit te lang geleden zijn de resultaten niet geldig en mogen ze dan ook geen bekeuring uitschrijven.

Dit is sowieso een hele goede. Zou je zomaar kunnen redden...
 
Back
Top